Nokian WR Snowproof 195/65 R15 91 T

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 195
  • Wysokość profilu: 65
  • Średnica osadzenia: R15
  • Indeks nośności: 91
  • Indeks prędkości: T
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: B

świeże opony Nokian WR Snowproof – spokój ducha na zimowych drogach

nowe Nokian WR Snowproof to konkretne i bezawaryjne opony, które zapewniają bezpieczeństwo w każdych zimowych warunkach. Wykonane specjalnie z myślą o kierowcach Europy Środkowej całkowitą kontrolę nawet w trakcie gwałtownych opadów śniegu czy nagłych manewrów takich jak zmiana pasa ruchu na pokrytej błotem pośniegowym jezdni.

Najważniejsze innowacje:

technologia Alpine Sense Grip: rewelacyjna przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym. Słuszna rzeźba bieżnika pozwala na produktywne usuwanie śniegu i błota pośniegowego spod opony, podczas, gdy specyficzne lamele świetną wzdłużną i poprzeczną przyczepność nawet na głębokim śniegu. Na dodatek, dzięki zastosowaniu mieszanki gumowej Alpine Grip opony nadzwyczajnie sprawdzają się równocześnie w skomplikowanych zimowych warunkach jak i przy łagodnej pogodzie zachowując swoje parametry w szerokim zakresie temperatur.

Snow Claws: idealna przyczepność na śniegu i lodzie. Innowacyjne wypustki Snow Claws powodują, iż opona perfekcyjnie trzyma się nawierzchni w czasie jazdy równocześnie po puszystym śniegu jak i miękkim terenie gwarantując maksymalną przyczepność w trakcie przyspieszania i hamowania. Gwarantują one także ulepszone prowadzenie stanowczo przy ostrych zakrętach czy zmianie pasa ruchu.

Brake Boosters dla ulepszonej przyczepności podczas hamowania: Znajdujące się na blokach barku opony specjalne stabilizatory rozszerzają przyczepność w trakcie hamowania na śniegu, a ich ząbkowane krawędzie sprawiają, że auto lepiej trzyma się drogi w dodatku na śniegu.

Specjalnie zaprojektowane rowki opony: Wysoka oporność na zjawisko slushplaningu typowe zagłębienia na całej długości bieżnika przyspieszają eliminowanie błota pośniegowego i wody. Podwójne rowki odprowadzają wodę spod kół, by następnie usunąć ją z powierzchni opony. Polerowane rowki też przyspieszają odprowadzanie wody gwarantując obszerniejsze bezpieczeństwo i usprawniając prowadzenie auta w czasie deszczu.

technika cichej ściany bocznej (Silent Sidewall Technology): pokaźniejszy komfort jazdy dzięki postępowej mieszance gumowej i nieszablonowej konstrukcji. Specjalna strefa na ścianie bocznej opony odpowiada za redukcję hałasu i absorpcję wibracji przenoszonych z nawierzchni drogi przez bieżnik zezwalając ograniczyć poziom hałasu w środku pojazdu.

Nokian WR Snowproof to nowy model opon zimowych klasy premium tworzonych, aby zapewnić kierowcom z Europy Środkowej spokój ducha w czasie zimowych podróży. Nokian WR Snowproof proponują wspaniałą przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym dając gwarancję bezpieczeństwa w czasie codziennej jazdy. Dzięki opracowanej przez Nokian Tyres nowoczesnej technice Alpine Sense Grip Nokian WR Snowproof są w stanie sprostać każdym zimowym warunkom. Świeże opony pokaźniejszą stabilność i bardziej przewidywalne zachowanie pojazdu oferując lepsze prowadzenie zarówno na autostradach jak i ruchliwych ulicach miasta oraz malowniczych górskich drogach.

Do produkcji Nokian WR Snowproof wykorzystano innowacyjną mieszankę gumową Alpine Grip, dzięki której opony te doskonale sprawdzają się równocześnie w niełatwych, zimowych warunkach jak i przy łagodniejszej pogodzie zachowując swoje właściwości w szerokim zakresie temperatur. Opony znamionują się także szczególnie niskim oporem toczenia, co skutkuje ograniczeniem zużycia paliwa oraz zmniejszeniem emisji spalin samochodowych.

Nowy model przystępny jest w pięciu kategoriach prędkości: Q (160km/h), T (190km/h), H (210 km/h), V (240 km/h) i W (270 km/h). Oferuje także duży wybór spośród aż 55 wersji rozmiarowych w przedziale od 14 do 20 cali. Opony WR Snowproof wejdą do sprzedaży jesienią 2019 r. Nokian Tyres oferuje spory wachlarz opon zimowych – w tym modne modele Nokian WR D4 i Nokian WR A4 – w aż 150 wersjach rozmiarowych przypasowanych do aktualnie dostępnych na rynku samochodów.

Opony Nokian WR Snowproof stworzone zostały przez najdalej na północ wysuniętego producenta opon, a także twórcę pierwszej na świecie opony zimowej – markę Nokian Tyres, która aktualnie ponad 100 patentów na rozwiązania posiadające zapewniać obszerniejsze bezpieczeństwo zimą. Nokian Tyres to także światowy lider w zakresie bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.

Alpine Sense Grip – idealna przyczepność, przyjemne prowadzenie

Występujące coraz powszechniej na terenie całej Europy nieprzewidziane zmiany pogody wiążą się z częstymi, ulewnymi deszczami, które prowadzą do powstawania błota pośniegowego. Sytuacja na drodze może momentalnie stać się niebezpieczna, gdy powierzchnia jezdni pokryta jest wodą i błotem, które w okresie zimowym potęguje intensywne posypywanie jezdni solą.

Według ankiety przeprowadzonej wśród klientów Nokian Tyres, niemal 60% kierowców w Europie Środkowej uważa wyspecjalizowane opony zimowe za kluczowe dla bezpieczeństwa w zimowych miesiącach. Dobra przyczepność i pewne prowadzenie zimą to według prawie 70% respondentów najważniejsze właściwości ogumienia w trakcie, gdy gwarancja bezpieczeństwa w arcytrudnych warunkach takich jak śnieg na drodze, a także dobra przyczepność na błocie pośniegowym znalazły się w pierwszej trójce.*

nowoczesna technika Alpine Sense Grip zastosowana w oponach Nokian WR Snowproof gwarantuje doskonałą przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym i bardziej przewidywalne zachowanie i pokaźniejszą stabilność auta. Każda lamela i blok bieżnika tej przychylnej dla środowiska opony premium pełni określoną funkcję, a w połączeniu ze specjalną mieszanką gumową Alpine Grip gwarantuje bezpieczne i komfortowe prowadzenie oraz większą stabilność i pełną kontrolę choćby w niespodzianych sytuacjach.

„Wejście w ostry zakręt czy zmiana pasa ruchu na pokrytej błotem pośniegowym nawierzchni np. W celu uniknięcia zderzenia z przebiegającym przez drogę zwierzęciem stanowią dla kierowców duże wyzwanie. Zgodnie z naszą filozofią rozwoju produktu świeże opony Nokian WR Snowproof zaprojektowane zostały tak, aby działać niczym pasy samochodowe zapewniając maksymalne bezpieczeństwo w skrajnych warunkach. Kierowca zachowuje całkowitą kontrolę nad pojazdem choćby na granicy przyczepności. Opracowana przez Nokian Tyres technika Alpine Sense Grip sprawia, że opony dopasowują się do zmiennych warunków pogodowych ulepszoną przyczepność i obszerniejsza kontrolę nawet w najmocniej arcytrudnych sytuacjach i to jeszcze zanim aktywowane zostaną elektroniczne systemy bezpieczeństwa” – mówi Marko Rantonen, Product Development Manager w Nokian Tyres.

Bezpieczeństwo na śniegu

Każdy blok, lamela i rowek tej nowoczesnej opony o symetrycznej, zadziornej rzeźbie bieżnika zaprojektowane zostały w taki sposób, żeby oferować obszerniejsze bezpieczeństwo równocześnie na mokrej nawierzchni autostrad jak i przy silnych górskich śnieżycach. Zaimplementowany także w oponach zimowych z serii Nokian Hakkapeliitta profil bieżnika w zarysie strzały opracowany z myślą o panujących na dalekiej północy arktycznych warunkach powiększa zdolności samoczyszczące opony dzięki czemu nie zapycha się ona śniegiem i błotem pośniegowym.

Przecinające bloki bieżnika typowe lamele o nieregularnych krawędziach i najróżniejszej głębokości tworzą gęstą siatkę gwarantując nieprzeciętną wzdłużną i poprzeczną przyczepność nawet na głębokim śniegu. Niesprężyste bloki na barku opony wyposażone zostały w ciężkie lamele, które poprawiają trakcję. Taka budowa bieżnika rozszerza przyczepność na śniegu, a także ulepszoną kontrolę w trakcie wchodzenia w zakręty.

innowacyjne wypustki Snow Claws umiejscowione pomiędzy blokami bieżnika i na barkach opony pokaźniejszą stabilność na lodzie i śniegu, szczególnie w czasie przyspieszania i hamowania, a specjalne stabilizatory Brake Boosters na klockach bieżnika – jeszcze lepszy kontakt z nawierzchnią zwłaszcza w czasie hamowania.

staranna kontrola jazdy, nawet na błocie pośniegowym

Nowa Nokian WR Snowproof to istny kameleon wśród opon zimowych. Równocześnie konstrukcja opony jak i mieszanka gumowa zaimplementowana do jej produkcji zostały starannie opracowane w laboratoriach na całym świecie i kompleksowo przetestowane poprzez wiodących producentów opon zimowych. Cykl rozwoju opony obejmował aż cztery lata testów w arktycznych warunkach Laponii przeprowadzonych w należącym do Nokian Tyres ośrodku badawczym „Białe Piekło” położonym w fińskiej miejscowości Ivalo. Poza krainą śniegu i lodu Nokian WR Snowproof przeszły także kolekcję testów na kilku europejskich torach testowych w Hiszpanii i w Niemczech pod kątem zachowania na mokrej i suchej nawierzchni.

odporność na slushplaning (zjawisko wpadania w poślizg na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym) była jedną z cech, na której stanowczo zależało twórcom nowego modelu opony. Jak pokazują badania, błoto pośniegowe to jedno z najniebezpieczniejszych, zjawisk występujących zimą, którego obawia się zdecydowana większość kierowców. Topniejący śnieg i powstająca na powierzchni jezdni tzw. Poduszka wodna, niekiedy w połączeniu z warstwą lodu stanowią poważne wyzwanie nawet dla doświadczonych kierowców. Dzięki szczególnym warunkom na torze testowym w Nokii realne było przeprowadzenie specjalnych testów, które pozwoliły na stworzenie opony minimalizującej ryzyko wystąpienia slushplaningu.

Specjalnie zaprojektowane rowki na całej długości opony przyspieszają usuwanie błota pośniegowego i wody, podczas gdy głębokie podwójne rowki po obu stronach grzbietu bieżnika wydajnie odprowadzają wodę spod kół, by następnie, dzięki systemowi wzajemnie połączonych ze sobą wgłębień, pousuwać ją poza powierzchnię opony.

wielkie polerowane rowki wychodzące na bok opony też przyspieszają odprowadzanie wody zapewniając większe bezpieczeństwo i pewniejsze prowadzenie w czasie deszczu.

precyzyjne, pewne prowadzenie

obszerne wahania pogody spowodowane globalnym ociepleniem sprawiają, że w Europie Środkowej jazdą zimą coraz częściej odbywa się na pokrytej wodą nawierzchni lub gołym asfalcie. Innowacyjna rzeźba i optymalna budowa bieżnika powodują, że opony Nokian WR Snowproof obszerniejszą stabilność i udoskonaloną przyczepność dzięki czemu auto reaguje w sposób prędki i przewidywalny. Pewny, dynamiczny kontakt z nawierzchnią skutkuje udoskonaloną trakcją i obszerniejszą wytrzymałością niezależnie od warunków pogodowych.

Centralny obszar opony zdominowany jest przez solidne, masywne żebro, co przekłada się na perfekcyjną sterowność i obszerniejszą stabilność. Bloki bieżnika z zygzakowatymi lamelami łączą się po obu stronach z żebrem opony tworząc wzór przypominający kształtem rosnące drzewo. Ostre, nieregularne krawędzie otwierają się i zamykają, gdy samochód zwalnia albo przyspiesza gwarantując tym samym ulepszoną przyczepność.

Specjalny system zintegrowanych bloków, w którym każde trzy klocki bieżnika są ze sobą połączone, ulepszoną przyczepność na śniegu. Na dodatek, dno rowków opony skonstruowane jest w taki sposób, aby wspierać dokładne i precyzyjne prowadzenie na suchej nawierzchni choćby przy obfitych prędkościach.

wygodna i organiczna jazda

Oprócz bezpieczeństwa ważnym czynnikiem umożliwiającym kierowcy czerpanie przyjemności z prowadzenia samochodu jest komfort jazdy. Nowe Nokian WR Snowproof to bezpieczne i ciche opony, które pełną wygodę na każdej nawierzchni.

zaimplementowana w Nokian WR Snowproof technologia cichej ściany bocznej (Silent Sidewall Technology) istotnie poprawia komfort jazdy. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa, z której zrobiona jest przestrzeń między ścianą boczną, a bieżnikiem absorbuje hałas i redukuje drgania powstające na powierzchni jezdni i opony; dopełniające ograniczenie hałasu zapewnia mieszanka gumowa Clinch zaimplementowana w okolicy stopki opony. W połączeniu ze sobą oba te rozwiązania zapewniają niski poziom hałasu toczenia w środku pojazdu.

wykorzystywane na terenie Unii Europejskiej etykiety opon usprawniające konsumentom ich porównywanie wskazują jednoznacznie na unikatowy charakter Nokian WR Snowproof. Opony te nie tylko zapewniają bezpieczną jazdę w śniegu, ale także doskonałe sprawdzają się przy deszczu i błocie pośniegowym. Pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni Nokian WR Snowproof znajdują się wśród liderów klasy B natomiast jeśli chodzi o opór toczenia, który przekłada się na zużycie paliwa, należą, w zależności od wymiaru, do klasy B lub C.

postępowa mieszanka gumowa zapewnia pokaźniejszą przyczepność i oszczędność paliwa

Do produkcji Nokian WR Snowproof wykorzystano stosowaną w oponach Nokian Hakkapeliitta mieszankę gumową opracowaną specjalnie z myślą o panujących zimą na północy niełatwych warunkach wzbogaconą o składniki, które sprawiają, że opona znakomicie sprawdza się w dodatku przy łagodniejszej pogodzie i zachowuje swoje właściwości w szerokim zakresie temperatur. Rewolucyjna mieszanka gumowa Alpine Grip w całkowicie nowy sposób łączy ze sobą naturalny kauczuk, krzemionkę oraz funkcjonalne polimery. Ten nowoczesny, dynamiczny związek odpowiada za idealną przyczepność opony zarówno na śniegu jak i w deszczu.

Dzięki specjalnemu wzorowi bieżnika i mieszance gumowej o wysokiej zawartości krzemionki Nokian WR Snowproof charakteryzują się niezwykle niskim oporem toczenia, co zezwala na większą oszczędność paliwa, a także ograniczenie emisji spalin samochodowych.

Gwarancja bezpieczeństwa

Znajdujący się w oponie opatentowany wskaźnik Winter Safety Indicator (WSI) w dodatku ulepsza bezpieczeństwo wskazując aktualną głębokość bieżnika w milimetrach wraz z symbolem śnieżynki, która znika, gdy przekroczona zostanie granica 4 mm. Gdy to nastąpi firma zaleca wymianę opon na świeże.

Wartość prawidłowego ciśnienia i właściwe położenie opony można odczytać na jej bocznej powierzchni, co także służy poprawie bezpieczeństwa. W polu informacyjnym można oznaczyć właściwe położenie opony w trakcie jej zamiany oraz poprawne ciśnienie. Ze względów ergonomicznych uzupełniające miejsce asygnowano także na informację o momencie dokręcania śrub koła.

Nokian WR Snowproof – Spokój ducha na zimowych drogach

  • nieprzeciętna przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym
  • Pewne i bardziej przewidywalne prowadzenie
  • Niski opór toczenia zezwalający na zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji gazów cieplarnianych