Pompa wody Ford Windstar 3,8 1996-2003

chwilowy brak towaru

  • Producent: FMI
  • Kategoria: Uchwyty do sprzętu wodnego
Pompa płynu chłodzącego z uszczelką do samochodu Ford Windstar 3,8 V6 1996-2003cena za 1 sztdo samochodu posiadającego- plastikowy kolektor ssący- stożkowy filtr powietrza Układ chłodzenia pełni niezwykle ważną rolę.W lecie układ chłodniczy zabezpiecza silnik przed przegrzaniem. Zimą – zapewnia adekwatną temperaturę pracy, ogrzewa przedział pasażerski samochodu i podgrzewa niektóre komponenty wyposażenia uzupełniającego – takie jak na przykład reduktor w instalacji gazowej. Nieprzerwany obieg cieczy chłodzącej wymusza pompa cieczy. Problemem są przeważnie wycieki płynu spod uszczelnień pompy lub głośna praca jej ułożyskowania. Obu przypadków nie wolno lekceważyć, lecz też nie oznaczają gwałtownej przerwy w podróży. Po prostu – w miarę możliwości trzeba je jak najszybciej usunąć wymieniając pompę na nową. Ubytki płynu kończą się przegrzaniem układu a hałas łożysk - zatarciem pompy co może prowadzić do zerwania paska który ją napędza. Instrukcja konstrukcji pompy cieczy chłodzącej.UWAGA!Pompy cieczy chłodzącej powinny byd montowane wyłącznie w wyspecjalizowanych zakładach!Nie obracać kołem pasowym nowej pompy! Obracanie kołem albo wirnikiem na sucho może uszkodzić mechanicznie uszczelniacz pompy co sprawia wyciek płynu.1. Przed wymontowaniem starej pompy przepłukad układ chłodzenia w celu usunięcia zabrudzeń i ewentualnie innych komponentów obecnych w układzie (istniejące zanieczyszczenia w płynie chłodniczym mogą spowodować mechaniczne zniszczenie pompy wodnej).2. Po wystygnięciu silnika wypuścid płyn z układu chłodzenia.3. Wymontować starą pompę, a także starannie wyczyścid powierzchnię mocowania pompy z pozostałości starej uszczelki i innych skażeń.4. Założyć nową uszczelkę na nową pompę.5. Zamontować nową pompę przykręcając śruby po przekątnej momentem dokręcania zgodnym z instrukcją producenta samochodu.6. Założyć pasek rozrządu i napiąć go zgodnie z zaleceniami producenta samochodu (niewłaściwe napięcia pasa może spowodować zniszczenie pompy wodnej).7. Napełnić układ chłodniczy płynem zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.8. Odpowietrzyć układ chłodzenia żeby zapewnid pełne wypełnienie chłodnicy, pompy wodnej i silnika płynem chłodniczym.9. Sprawdzić ponownie napięcie pasa napędzającego pompę. Upewnić się że jest właściwy poziom płynu....