Pompa wody - cieczy chłodzącej Chrysle Voyager Dodge Caravan Plymouth Voyager 2,0 16V

chwilowy brak towaru

  • Producent: JPN
  • Kategoria: Pompy wody
  • Marka pojazdu: Dodge, Plymouth

Pompa płynu chłodzącego silnik z uszczelką producenta JPN do samochodu Chrysler Voyager / Grand Voyager 2,0 L4 16V 1996-2000 Dodge Caravan Grand Caravan 2,0 L4 16V 1996-2000 Plymouth Voyager Grand Voyager 2,0 L4 16V 1996-2000 cena za 1 sztStock Code 04667660AE; 04667660; 04667660ABManufacturer JPNUkład chłodzenia pełni stanowczo ważną rolę.W lecie układ chłodniczy zabezpiecza silnik przed przegrzaniem.

Zimą – zagwarantuje stosowną temperaturę pracy, ogrzewa przedział pasażerski samochodu i podgrzewa niektóre części wyposażenia dopełniającego – takie jak na przykład reduktor w instalacji gazowej. Nieprzerwany obieg cieczy chłodzącej wymusza pompa cieczy.

Problemem są na ogół wycieki płynu spod uszczelnień pompy albo głośna praca jej ułożyskowania. Obu przypadków nie wolno lekceważyć, ale też nie oznaczają gwałtownej przerwy w podróży. Po prostu – w miarę możliwości trzeba je jak najszybciej zlikwidować wymieniając pompę na nową.

Ubytki płynu kończą się przegrzaniem układu a hałas łożysk - zatarciem pompy co może prowadzić do zerwania paska który ją napędza. Instrukcja konstrukcji pompy cieczy chłodzącej.UWAGA!Pompy cieczy chłodzącej powinny być montowane tylko w wyspecjalizowanych zakładach!Nie obracać kołem pasowym nowej pompy!

Obracanie kołem lub wirnikiem na sucho może uszkodzić mechanicznie uszczelniacz pompy co powoduje wyciek płynu.1. Przed wymontowaniem starej pompy przepłukać układ chłodzenia w celu usunięcia zabrudzeń i ewentualnie innych części obecnych w układzie (istniejące skażenia w płynie chłodniczym mogą spowodować mechaniczne zniszczenie pompy wodnej).2.

Po wystygnięciu silnika wypuścić płyn z układu chłodzenia.3. Wymontować starą pompę, a także starannie wyczyścić powierzchnię mocowania pompy z pozostałości starej uszczelki i innych skażeń.4. Założyć nową uszczelkę na nową pompę.5.

Zamontować nową pompę dokręcając śruby po przekątnej momentem dokręcania zgodnym z instrukcją producenta samochodu.6. Założyć pasek rozrządu i napiąć go zgodnie z zaleceniami producenta samochodu (niewłaściwe napięcia pasa może spowodować zniszczenie pompy wodnej).7.

Napełnić układ chłodniczy płynem zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.8. Odpowietrzyć układ chłodzenia żeby zapewnić pełne wypełnienie chłodnicy, pompy wodnej i silnika płynem chłodniczym.9. Sprawdzić ponownie napięcie pasa napędzającego pompę.

Upewnić się że jest właściwy poziom płynu....