Nokian WR SUV 4 235/50 R18 101 V

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 235
  • Wysokość profilu: 50
  • Średnica osadzenia: R18
  • Indeks nośności: 101
  • Indeks prędkości: V
  • Typ pojazdu: SUV
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: B

Nokian WR SUV 4 235/50R18 101V opona terenowa SUV zimowa

etykieta ( C, B, 2)), 72dB )

DOT(2019)

Nowa opona Nokian WR SUV 4 znakomicie sprawdza się w każdych warunkach zimowych: dobrze sobie radzi na śniegu, błocie pośniegowym i mokrych drogach.

Jest na dodatek ekonomiczna: opór toczenia jest wyraźnie mniejszy aniżeli w poprzednich modelach, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.

technologia aramidowa chroni oponę przed typowymi uszkodzeniami ścian bocznych.

Kluczowe atuty;

Jaki wariant samochodu?

Do sporych i konkretnych SUV-ów oraz crossoverów.

Jaki sposób użytkowania?

Do jazdy na szybkich autostradach, zatłoczonych ulicach miast albo po malowniczych alpejskich drogach!

dostępne są kategorie szybkości H (210 km/h), V (240 km/h) i W (270 km/h), a kompleksowy dobór opon obejmuje 57 wersji asygnowanych do obręczy od 16 do 21 cali.

Jaki rodzaj klienta?

Klient lubiący precyzyjne cechy jezdne i perfekcyjną przyczepność na ośnieżonych, mokrych i błotnistych nawierzchniach, który nie chce rezygnować z oszczędności paliwa.

Najważniejsze innowacje;
zapewniająca przyczepność koncepcja Climate Grip Concept: rewelacyjne parametry jezdne na mokrej, ośnieżonej i błotnistej nawierzchni.

Kierunkowy wzór bieżnika zapewnia odczucie jednostajnej jazdy i bezpieczne właściwości pod względem aquaplaningu i poślizgu na błocie pośniegowym. Specjalnie zaprojektowane lamele usztywniają oponę, ulepszając parametry jezdne na mokrych i suchych drogach. Twarda zimowa mieszanka do samochodów typu SUV bezawaryjnie reaguje na wzrost i spadek temperatur w zimie.

Chwytaki śniegowe: niezrównana przyczepność w zimie

Chwytaki śniegowe zaprojektowane na podłużnych i ukośnych rowkach bloków bieżnika wyjątkową przyczepność zimą.

Chwytaki śniegowe wydajnie trzymają się powierzchni w trakcie jazdy w miękkim śniegu i na innych miękkich nawierzchniach, zapewniając wysoką przyczepność na śniegu i lodzie.

Polerowane rowki: Stylowe i praktyczne

Błoto i woda prosto i sprawnie spływają z gładkich i polerowanych głównych rowków.

Aramidowa ściana boczna – trwałość i ochrona w nieoczekiwanych sytuacjach

nad wyraz trwała i odporna na przebicia mieszanka ściany bocznej posiada stanowczo mocne włókna aramidowe. Taki sam materiał używa się w przemyśle lotniczym i obronnym.

Włókna aramidowe usztywniają i wzmacniają gumę ścianki bocznej opony, dzięki temu jest wielokrotnie bardziej wytrzymała na uderzenia i nacisk na felgę.

M+S i 3MPSF
M+S to skrót od Mud+Snow (Błoto i śnieg), co oznacza, iż opony te nadają się do użytku zimą (opony zimowe z kolcami i bez kolców). Oficjalnym oznaczeniem opon zimowych jest symbol płatka śniegu, znany także jako oznaczenie 3PMSF.
Wskaźniki DSI i WSI

Bieżnik opony wyposażony jest w opatentowany przez Nokian Tyres wskaźnik zużycia bieżnika (DSI) ulepszający bezpieczeństwo jazdy zimą. Cyfry na centralnym żebrze opony wskazują głębokość głównych rowków w milimetrach. Cyfry znikają wraz z postępującym zużyciem opony.

Symbol płatka śniegu, czyli zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy (WSI) pozostaje widoczny tak długo, jak głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm. Gdy symbol ulegnie starciu, ryzyko aquaplaningu na błocie pośniegowym znacznie wzrasta i kierowca w dbałości o bezpieczeństwo jazdy powinien kupić nowe opony zimowe.

rozszerzone bezpieczeństwo i komfort: Pole informacyjne
dopełniające pola na obszarze informacyjnym ściany bocznej powiększają bezpieczeństwo i komfort. W trakcie wymiany opon można korzystać z tego pola informacyjnego w celu zapisywania poprawnego ciśnienia pompowanych opon, miejsca wykorzystywania, a także momentu obrotowego dokręcenia śrub. Właściwe ciśnienie w oponach pomaga osiągnąć bardziej precyzyjne prowadzenie pojazdu oraz ograniczyć ryzyko uszkodzenia opony i koszty paliwa.
wysmakowane bezpieczeństwo
Polerowane rowki (polished grooves) wraz z głębokimi rowkami poprzecznymi i układający się w strzałki wzór bieżnika skutecznie usuwają wodę i błoto z powierzchni bieżnika. To skuteczne przeciwdziała aquaplaningowi na wodzie i błocie pośniegowym.
dokumentem osiągów TÜV SÜD
Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie luty – maj 2018 na zlecenie Nokian Tyres. Wymiar opony: 235/60 R18 107V; samochód testowy: Audi Q5 2.0 TDI, Audi A8 3.0 TDI; miejsce testowania: Papenburg (D), Wachauring (A), Ivalo (FIN), Garching (D), FAKT Motion (D); Nr raportu: 713121973.