Nokian WR SUV 4 215/70 R16 100 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 215
  • Wysokość profilu: 70
  • Średnica osadzenia: R16
  • Indeks nośności: 100
  • Indeks prędkości: H
  • Typ pojazdu: SUV

Nokian WR SUV 4 215/70R16 100H opona zimowa terenowa SUV

etykieta ( C, C, B, 72dB )

DOT(4421)

Nowa opona Nokian WR SUV 4 perfekcyjnie sprawdza się w każdych warunkach zimowych: poprawnie sobie radzi na śniegu, błocie pośniegowym i mokrych drogach.

Jest na dodatek ekonomiczna: opór toczenia jest pokaźnie mniejszy aniżeli w poprzednich modelach, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.

technologia aramidowa chroni oponę przed typowymi uszkodzeniami ścian bocznych.

Jaki rodzaj samochodu?

Do pokaźnych i konkretnych SUV-ów i crossoverów.

Jaki sposób wykorzystywania?

Do jazdy na prędkich autostradach, zatłoczonych ulicach miast lub po malowniczych alpejskich drogach!

przystępne są kategorie szybkości H (210 km/h), V (240 km/h) i W (270 km/h), a kompleksowy wybór opon obejmuje 57 wersji dedykowanych do obręczy od 16 do 21 cali.

Jaki wariant klienta?

Klient lubiący dokładne właściwości jezdne i znakomitą przyczepność na ośnieżonych, mokrych i błotnistych nawierzchniach, który nie chce rezygnować z oszczędności paliwa.

Najważniejsze innowacje:
gwarantująca przyczepność koncepcja Climate Grip Concept: znakomite właściwości jezdne na mokrej, ośnieżonej i błotnistej nawierzchni.

Kierunkowy wzór bieżnika gwarantuje odczucie jednostajnej jazdy oraz bezpieczne parametry pod względem aquaplaningu i poślizgu na błocie pośniegowym. Specjalnie zaprojektowane lamele usztywniają oponę, udoskonalając cechy jezdne na mokrych i suchych drogach. Twarda zimowa mieszanka do samochodów rodzaju SUV bezusterkowo reaguje na wzrost i spadek temperatur w zimie.

Chwytaki śniegowe: nieporównana przyczepność w zimie

Chwytaki śniegowe zaprojektowane na podłużnych i ukośnych rowkach bloków bieżnika nieszablonową przyczepność zimą.

Chwytaki śniegowe sprawnie trzymają się powierzchni podczas jazdy w miękkim śniegu i na innych miękkich nawierzchniach, zapewniając wysoką przyczepność na śniegu i lodzie.

Polerowane rowki: Stylowe i funkcjonalne

Błoto i woda łatwo i sprawnie spływają z gładkich i polerowanych głównych rowków.

Aramidowa ściana boczna – wytrzymałość i ochrona w nieoczekiwanych sytuacjach

nad wyraz trwała i wytrzymała na przebicia mieszanka ściany bocznej zawiera stanowczo mocne włókna aramidowe. Taki sam materiał używa się w przemyśle lotniczym i obronnym.

Włókna aramidowe usztywniają i wzmacniają gumę ścianki bocznej opony, dzięki czemu jest wielokrotnie bardziej wytrzymała na uderzenia i nacisk na felgę.

M+S i 3MPSF
M+S to skrót od Mud+Snow (Błoto i śnieg), co oznacza, iż opony te nadają się do użytkowania zimą (opony zimowe z kolcami i bez kolców). Oficjalnym oznaczeniem opon zimowych jest symbol płatka śniegu, znany w dodatku jako oznaczenie 3PMSF.
Wskaźniki DSI i WSI

Bieżnik opony wyekwipowany jest w zastrzeżony przez Nokian Tyres wskaźnik zużycia bieżnika (DSI) polepszający bezpieczeństwo jazdy zimą. Cyfry na centralnym żebrze opony wskazują głębokość głównych rowków w milimetrach. Cyfry znikają wraz z postępującym zużyciem opony.

Symbol płatka śniegu, czyli zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy (WSI) pozostaje widoczny dopóki głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm. Gdy symbol ulegnie starciu, ryzyko aquaplaningu na błocie pośniegowym widocznie wzrasta i kierowca w dbałości o bezpieczeństwo jazdy powinien nabyć nowe opony zimowe.

zwiększone bezpieczeństwo i komfort: Pole informacyjne
dodatkowe pola na obszarze informacyjnym ściany bocznej rozszerzają bezpieczeństwo i komfort. W trakcie podmiany opon można korzystać z tego pola informacyjnego w celu zapisywania poprawnego ciśnienia pompowanych opon, miejsca wykorzystywania i momentu obrotowego dokręcenia śrub. Właściwe ciśnienie w oponach pomaga osiągnąć bardziej precyzyjne prowadzenie pojazdu oraz zniżyć ryzyko uszkodzenia opony i koszty paliwa.
wytworne bezpieczeństwo
Polerowane rowki (polished grooves) wraz z głębokimi rowkami poprzecznymi i układający się w strzałki wzór bieżnika efektywnie usuwają wodę i błoto z powierzchni bieżnika. To efektywne przeciwdziała aquaplaningowi na wodzie i błocie pośniegowym.
dokumentem osiągów TÜV SÜD
Testy przeprowadzone poprzez TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie luty – maj 2018 na zlecenie Nokian Tyres. Rozmiar opony: 235/60 R18 107V; samochód testowy: Audi Q5 2.0 TDI, Audi A8 3.0 TDI; miejsce testowania: Papenburg (D), Wachauring (A), Ivalo (FIN), Garching (D), FAKT Motion (D); Nr raportu: 713121973.