Nokian WR SUV 4 215/65 R16 98 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 215
  • Wysokość profilu: 65
  • Średnica osadzenia: R16
  • Indeks nośności: 98
  • Indeks prędkości: H
  • Typ pojazdu: SUV

Nokian WR SUV 4 215/65R16 98H opona terenowa SUV zimowa

etykieta ( C, C, B, 72dB )

DOT(2022)

Nowa opona Nokian WR SUV 4 znakomicie sprawdza się w każdych warunkach zimowych: korzystnie sobie radzi na śniegu, błocie pośniegowym i mokrych drogach.

Jest w dodatku ekonomiczna: opór toczenia jest widocznie mniejszy aniżeli w poprzednich modelach, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.

technika aramidowa broni oponę przed charakterystycznymi uszkodzeniami ścian bocznych.

Jaki rodzaj samochodu?

Do obfitych i solidnych SUV-ów, a także crossoverów.

Jaki sposób użytkowania?

Do jazdy na prędkich autostradach, zatłoczonych ulicach miast albo po malowniczych alpejskich drogach!

przystępne są kategorie prędkości H (210 km/h), V (240 km/h) i W (270 km/h), a kompleksowy wybór opon obejmuje 57 wersji dedykowanych do obręczy od 16 do 21 cali.

Jaki rodzaj klienta?

Klient lubiący skrupulatne parametry jezdne i wyśmienitą przyczepność na ośnieżonych, mokrych i błotnistych nawierzchniach, który nie chce rezygnować z oszczędności paliwa.

Najważniejsze innowacje:
gwarantująca przyczepność koncepcja Climate Grip Concept: nadzwyczajne atrybuty jezdne na mokrej, ośnieżonej i błotnistej nawierzchni.

Kierunkowy wzór bieżnika zagwarantuje odczucie zrównoważonej jazdy i bezpieczne cechy pod względem aquaplaningu i poślizgu na błocie pośniegowym. Specjalnie zaprojektowane lamele usztywniają oponę, udoskonalając właściwości jezdne na mokrych i suchych drogach. Twarda zimowa mieszanka do samochodów typu SUV bezawaryjnie reaguje na wzrost i spadek temperatur w zimie.

Chwytaki śniegowe: niezrównana przyczepność w zimie

Chwytaki śniegowe zaprojektowane na podłużnych i ukośnych rowkach bloków bieżnika nieszablonową przyczepność zimą.

Chwytaki śniegowe efektywnie trzymają się powierzchni w trakcie jazdy w miękkim śniegu i na innych miękkich nawierzchniach, gwarantując wysoką przyczepność na śniegu i lodzie.

Polerowane rowki: Stylowe i ergonomiczne

Błoto i woda prosto i skutecznie spływają z gładkich i polerowanych głównych rowków.

Aramidowa ściana boczna – wytrzymałość i ochrona w niespodziewanych sytuacjach

bardzo trwała i oporna na przebicia mieszanka ściany bocznej gromadzi istotnie solidne włókna aramidowe. Taki sam materiał używa się w przemyśle lotniczym i obronnym.

Włókna aramidowe usztywniają i wzmacniają gumę ścianki bocznej opony, dzięki czemu jest wielokrotnie bardziej niepodatna na uderzenia i nacisk na felgę.

M+S i 3MPSF
M+S to skrót od Mud+Snow (Błoto i śnieg), co oznacza, iż opony te nadają się do wykorzystania zimą (opony zimowe z kolcami i bez kolców). Oficjalnym oznaczeniem opon zimowych jest symbol płatka śniegu, znany również jako oznaczenie 3PMSF.
Wskaźniki DSI i WSI

Bieżnik opony wyposażony jest w opatentowany poprzez Nokian Tyres wskaźnik zużycia bieżnika (DSI) poprawiający bezpieczeństwo jazdy zimą. Cyfry na centralnym żebrze opony wskazują głębokość głównych rowków w milimetrach. Cyfry znikają wraz z postępującym zużyciem opony.

Symbol płatka śniegu, czyli zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy (WSI) pozostaje widoczny do czasu, aż głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm. Gdy symbol ulegnie starciu, ryzyko aquaplaningu na błocie pośniegowym wyraźnie wzrasta i kierowca w trosce o bezpieczeństwo jazdy powinien kupić nowe opony zimowe.

rozszerzone bezpieczeństwo i komfort: Pole informacyjne
dodatkowe pola na obszarze informacyjnym ściany bocznej zwiększają bezpieczeństwo i komfort. W trakcie podmiany opon można korzystać z tego pola informacyjnego w celu zapisywania dobrego ciśnienia pompowanych opon, miejsca stosowania, a także momentu obrotowego dokręcenia śrub. Właściwe ciśnienie w oponach pomaga osiągnąć bardziej staranne prowadzenie pojazdu i zmniejszyć ryzyko uszkodzenia opony i koszty paliwa.
szykowne bezpieczeństwo
Polerowane rowki (polished grooves) wraz z głębokimi rowkami poprzecznymi oraz układający się w strzałki wzór bieżnika wydajnie usuwają wodę i błoto z powierzchni bieżnika. To produktywne przeciwdziała aquaplaningowi na wodzie i błocie pośniegowym.
atestem osiągów TÜV SÜD
Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie luty – maj 2018 na zlecenie Nokian Tyres. Wymiar opony: 235/60 R18 107V; samochód testowy: Audi Q5 2.0 TDI, Audi A8 3.0 TDI; miejsce testowania: Papenburg (D), Wachauring (A), Ivalo (FIN), Garching (D), FAKT Motion (D); Nr raportu: 713121973.