Nokian WR D4 215/55 R16 93 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 215
  • Wysokość profilu: 55
  • Średnica osadzenia: R16
  • Indeks nośności: 93
  • Indeks prędkości: H
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: C
  • Poziom emisji hałasu: 69 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: B

Nokian WR D4 215/55R16 93H opona osobowa zimowa

etykieta; ( C, B, 1), 69dB )

DOT(4118)

Opona zimowa Nokian WR D4 to mistrz przyczepności a zastosowane nieszablonowe innowacje umożliwiają bezpieczne i zrównoważone prowadzenie zarówno na mokrych, jak i ośnieżonych nawierzchniach. Rozwiązania Nokian Block Optimized Siping (zoptymalizowane lamele bloku Nokian) i Nokian Twin Trac Silica proponują kontrolowane prowadzenie i mocną przyczepność w arcytrudnych warunkach. Zdywersyfikowana gama produktów proponuje skrupulatnie dopasowane rozmiary dla samochodów sportowych, jak i innowacyjnych pojazdów elektrycznych. Opona przystępna jest w szerokiej gamie rozmiarów od 14 do 20 cali, z indeksami szybkości od Q (160 km/h) do W (270 km/h).

M+S i 3MPSF
M+S to skrót od Mud+Snow (Błoto i śnieg), co oznacza, iż opony te nadają się do stosowania zimą (opony zimowe z kolcami i bez kolców). Oficjalnym oznaczeniem opon zimowych jest symbol płatka śniegu, znany dodatkowo jako oznaczenie 3PMSF.
atestem osiągów TÜV SÜD
Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie październik 2016 – styczeń 2017 na zlecenie Nokian Tyres. Wymiar opony: 205/55 R16 91H; samochód testowy: VW Golf VII; miejsce testowania: Papenburg (D), Wachauring (A), Ivalo (FI), Garching (D), Neubiberg (D); Nr raportu: 713091822-WR.
technika Silent Sidewall — pokaźniejszy komfort jazdy
Specjalnie dobrana mieszanka kauczukowa pomiędzy ścianą boczną a bieżnikiem filtruje aktywnie dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i zapobiega przedostawaniu się krzywdzących fal dźwiękowych poprzez ścianę boczną do kabiny samochodu.
Przyczepność w skrajnych warunkach — Deep Snow Booster
Ostre skosy na bokach bloków barku przylegają do nawierzchni w kontrolowany sposób, zapewniając dodatkową przyczepność przy wchodzeniu w zakręty i jeździe w głębokim śniegu.
Wskaźniki DSI i WSI

Bieżnik opony zaopatrzony jest w zastrzeżony przez Nokian Tyres wskaźnik zużycia bieżnika (DSI) udoskonalający bezpieczeństwo jazdy zimą. Cyfry na centralnym żebrze opony wskazują głębokość głównych rowków w milimetrach. Cyfry znikają wraz z postępującym zużyciem opony.

Symbol płatka śniegu, czyli zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy (WSI) pozostaje widoczny tak długo, jak głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm. Gdy symbol ulegnie starciu, ryzyko aquaplaningu na błocie pośniegowym znacznie wzrasta i kierowca w trosce o bezpieczeństwo jazdy powinien kupić świeże opony zimowe.

Z oponą w technologii Flat Run bezpiecznie dojedziesz do domu
Nokian FRT (Flat Run Technology) to specjalna budowa opon samochodowych. Zezwala na jazdę na oponie FRT nawet wtedy, gdy jest pozbawiona ciśnienia. Niektórzy producenci samochodów używają wyłącznie tego rodzaju opon, aby ich pojazdy mogły bezpiecznie dojechać do dealera mimo przypadkowego uszkodzenia opony. Opony Nokian FRT posiadają mocniejszą konstrukcję aniżeli zwykłe opony. Ściany boczne zawierają specjalny element, który dodatkowo je usztywnia w trakcie jazdy z oponą bez powietrza. Opony FRT z normalnym ciśnieniem zachowują się jak zwykłe opony.
obszerniejsza przyczepność zimą, lepsze wyczucie prowadzenia: Zoptymalizowane lamele bloku Nokian
Każdy blok i lamela w stylowym wzorze bieżnika ma staranny kształt i skrupulatnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na wspaniałą przyczepność i prowadzenie.

staranna przyczepność, idealna odporność na ścieranie, niskie zużycie paliwa
unikatowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, gwarantuje rewelacyjne wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni. Progresywna i progresywna mieszanka rozszerza stabilność jazdy i wytrzymałość na ścieranie. Dzięki znacznym ilościom kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego perfekcyjna przyczepność zimą pozostaje taka sama niezależnie od zmian temperatury i rosnącego przebiegu. Szczególnie niski opór toczenia przyczynia się do niższego zużycia paliwa.
Polerowane rowki na śnieg i błoto pośniegowe
Polerowane, podłużne i poprzeczne rowki upraszczają usuwanie śniegu i błota pośniegowego.
produktywnie zapobiega aqua- i slushplaningowi — Slush Blower
Skos na tylnej krawędzi bloku bieżnika wyrzuca wodę i błoto pośniegowe z rowków.
Bloki zapewniające sprawność na śniegu
niewielkie bloki bieżnika po obu stronach centralnego żebra są gęsto poprzecinane lamelami tak, iż są one poprzyczepiane naprzemiennie do lewej i do prawej strony.Bloki bieżnika są podzielone na trzyelementowe grupy i mają na spodzie rowków elementy wspomagające prowadzenie.
Kontrolowane prowadzenie — Żebro umożliwiające dokładne prowadzenie
Obszar centralny jest zdominowany przez konkretne i masywne żebro centralne.Lamele solidnego żebra centralnego nie biegną przez całą jego szerokość, co powiększa precyzję i kontrolę prowadzenia.
sztywne bloki ułatwiające prowadzenie
Stiff Handling Blocks (sztywne bloki ułatwiające prowadzenie) wyekwipowano w ciężkie lamele w celu poprawy trakcji; biegnąc od środka w stronę barku, stają się płytsze. To rozwiązanie zwiększa przyczepność na śniegu i udoskonala wyczucie jazdy. Zadziorna lamela aktywacyjna używana do powiększenia działania bloku barku w trakcie przyspieszania i hamowania, czyli wtedy, gdy przyczepność jest najmocniej potrzebna, znajduje się na środku bloków barku.
rozszerzone bezpieczeństwo i komfort: Pole informacyjne
uzupełniające pola na obszarze informacyjnym ściany bocznej zwiększają bezpieczeństwo i komfort. W trakcie zamiany opon można korzystać z tego pola informacyjnego w celu zapisywania poprawnego ciśnienia pompowanych opon, miejsca stosowania, a także momentu obrotowego dokręcenia śrub. Właściwe ciśnienie w oponach pomaga osiągnąć bardziej dokładne prowadzenie pojazdu, a także ograniczyć ryzyko uszkodzenia opony i koszty paliwa.
Oczyszczone oleje

w wytwarzaniu opon używane są wyłącznie oczyszczone oleje bez dodatku jakichkolwiek substancji toksycznych albo rakotwórczych.

Nokian Tyres jest pionierem w kwestii przyjazności dla środowiska. Jest też pierwszym producentem opon na świecie, który do swej produkcji wprowadził wyłącznie oczyszczone, niskoaromatyczne oleje. Opona dzięki czemu wspaniałą przyczepność na mokrej nawierzchni, a także wspaniałe własności pod względem bezpieczeństwa.