Nokian WR D3 225/45 R17 91 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 225
  • Wysokość profilu: 45
  • Średnica osadzenia: R17
  • Indeks nośności: 91
  • Indeks prędkości: H
  • Efektywność paliwowa: C
  • Poziom emisji hałasu: 69 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C

Bez względu na pogodę

  • bezusterkowa przyczepność jednocześnie na mokrej, suchej, jak i ośnieżonej nawierzchni
  • Skuteczne uniemożliwianie ryzyku wystąpienia aquaplaningu i poślizgów na błocie pośniegowym
  • Niskie opory toczenia, przyjazność produktu dla środowiska, ekonomiczna jazda

Nowa opona Nokian WR D3 oferuje profesjonalne połączenie bezpieczeństwa i niczym nie zakłóconej przyjemności z jazdy. Dzięki nanotechnologii, nowym minimalistyczncom i innowacyjnym rozwiązaniom ta przychylna środowisku opona klasy premium gwarantuje pierwszorzędną przyczepność i idealne sterowanie w zwykle zmiennych warunkach Europy Centralnej.

Nowa opona Nokian WR D3 z kierunkowym bieżnikiem w postaci ostro zakończonej strzałki jest solidnym wyborem dla niewiele znaczących i średniej wielkości samochodów rodzinnych i dla kierowców, którzy stawiają na bezpieczeństwo i ekonomiczną jazdę.

Innowacja w budowie krawędzi przedniej do walki z błotem pośniegowym

Badania wykazały, iż błoto pośniegowe na drodze jest obszerniejszym zagrożeniem dla kierowców niż lód czy aquaplaning.

Opona Nokian WR D3 ma kierunkowy bieżnik wzbogacony o rozwiązania, które aktywnie uczestniczą w zapobieganiu poślizgom na błocie pośniegowym.

Nasze testy poślizgu na błocie pośniegowym dowiodły także, iż nowa postępowa budowa krawędzi przedniej bloków bieżnika (ang. Slush Blower) gwarantuje jeszcze bardziej sprawne odprowadzanie wody oraz błota pośniegowego z przestrzeni kontaktu między oponą a nawierzchnią, co wznosi bezpieczeństwo jazdy, a także powoduje powiększenie limitu szybkości, przy której wzrasta ryzyko wystąpienia poślizgu. Polerowane rowki też ułatwiają eliminowanie wody i błota pośniegowego.

Niższe opory toczenia

Wnikliwie testowane rozwiązania wykorzystane w strukturze i rzeźbie bieżnika opony WR D3 prawidłową stabilność jazdy oraz genialną kierowalność. W dodatku, kilka nowych rozwiązań i innowacji wpłynęło na udoskonalenie wytrzymałości i obniżenie oporu toczenia opony.

Aby znaleźć adekwatny bieżnik symetryczny, wykorzystaliśmy komputerowe i termograficzne symulacje kamery. Mimo gęstej sieci lameli opona utrzymuje swoją sztywność. Świeże rozwiązanie pomaga zniżyć tarcie, a także stopień generowanego przez oponę ciepła spowodowanego ruchem nacięć. Niższe opory toczenia oznaczają niższy stopień zużycia paliwa i mniejszą emisję zgubnych substancji do atmosfery.

obszerniejszy komfort i bezpieczeństwo dzięki Wskaźnikowi Bezpieczeństwa Zimą
nadzwyczajna jazda zimą osiągalna jest tylko wówczas, gdy opony są w prawidłowym stanie.
Opona Nokian WR A3 ma Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), dodatkowo wzbogacony o niepowtarzalny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą.

Ten opatentowany poprzez Nokian Tyres typowy element zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny dopóki głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.

Na ścianach bocznych opony znajduje się znane już z poprzednich modeli pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Właściwe ciśnienie w oponie umożliwia jej staranną pracę, obniża stopień jej zużycia oraz obniża koszty eksploatacji pojazdu.

Wskaźniki zużycia DSI i WSI

Wskaźnik zużycia DSI (Driving Safety Indicator), a także symbol płatka śniegu WSI (Winter Safety Indicator) służą zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Liczby określają w milimetrach głębokość głównych rowków bieżnika. Poszczególne liczby znikają w zależności od stopnia zużucia opony. Dla bezpiecznej jazdy wymagana jest głębokość bieżnika wynosząca 4-5 mm. Gdy płatek śniegu przestanie być widoczny, wówczas należy wymienić opony na świeże i tym samym zapewnić bezpieczene prowadzenie zimą.