Nokian WR D3 215/55 R16 93 H

cena od 416,00 PLN

Nokian WR D3 215/55 R16 93 H
Szerokość przekroju: 215 |  Wysokość profilu: 55 |  Średnica osadzenia: R16 |  Indeks nośności: 93 |  Indeks prędkości: H |  Typ pojazdu: osobowy |  Efektywność paliwowa: C |  Poziom emisji hałasu: 72 dB |  Przyczepność na mokrej nawierzchni: B

Oferty

Opis produktu

Bez względu na pogodę

  • bezawaryjna przyczepność jednocześnie na mokrej, suchej, jak i ośnieżonej nawierzchni
  • Skuteczne zapobieganie ryzyku wystąpienia aquaplaningu i poślizgów na błocie pośniegowym
  • Niskie opory toczenia, przyjazność artykułu dla środowiska, ekonomiczna jazda

Nowa opona Nokian WR D3 oferuje mistrzowskie połączenie bezpieczeństwa i niczym nie zakłóconej przyjemności z jazdy. Dzięki nanotechnologii, nowym surowcom i innowacyjnym rozwiązaniom ta przyjazna środowisku opona klasy premium zagwarantuje pierwszorzędną przyczepność i perfekcyjne sterowanie w z reguły zmiennych warunkach Europy Centralnej.

Nowa opona Nokian WR D3 z kierunkowym bieżnikiem w postaci ostro zakończonej strzałki jest mocnym wyborem dla niepokaźnych i przeciętnej wielkości samochodów rodzinnych i dla kierowców, którzy stawiają na bezpieczeństwo i ekonomiczną jazdę.

Innowacja w budowie krawędzi przedniej do walki z błotem pośniegowym

Badania wykazały, że błoto pośniegowe na drodze jest obszerniejszym zagrożeniem dla kierowców niż lód czy aquaplaning.

Opona Nokian WR D3 ma kierunkowy bieżnik wzbogacony o rozwiązania, które energicznie uczestniczą w uniemożliwianiu poślizgom na błocie pośniegowym.

Nasze testy poślizgu na błocie pośniegowym dowiodły także, że nowa innowacyjna budowa krawędzi przedniej bloków bieżnika (ang. Slush Blower) zapewnia jeszcze bardziej skuteczne odprowadzanie wody oraz błota pośniegowego z przestrzeni kontaktu pomiędzy oponą a nawierzchnią, co podnosi bezpieczeństwo jazdy, a także powoduje powiększenie limitu szybkości, przy której wzrasta ryzyko wystąpienia poślizgu. Polerowane rowki dodatkowo upraszczają eliminowanie wody oraz błota pośniegowego.

Niższe opory toczenia

Wnikliwie testowane rozwiązania użyte w strukturze i rzeźbie bieżnika opony WR D3 dobrą stabilność jazdy oraz nieprzeciętną kierowalność. Na dodatek, kilka nowych rozwiązań i innowacji wpłynęło na ulepszenie wytrzymałości i obniżenie oporu toczenia opony.

Aby znaleźć adekwatny bieżnik symetryczny, wykorzystaliśmy komputerowe i termograficzne symulacje kamery. Mimo gęstej sieci lameli opona utrzymuje swoją sztywność. Świeże rozwiązanie pomaga obniżyć tarcie i stopień generowanego przez oponę ciepła spowodowanego ruchem nacięć. Niższe opory toczenia oznaczają niższy stopień zużycia paliwa i mniejszą emisję krzywdzących substancji do atmosfery.

obszerniejszy komfort i bezpieczeństwo dzięki Wskaźnikowi Bezpieczeństwa Zimą
znakomita jazda zimą możliwa jest wyłącznie wówczas, gdy opony są w prawidłowym stanie.
Opona Nokian WR A3 posiada Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), w dodatku wzbogacony o niepowtarzalny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą.

Ten zastrzeżony poprzez Nokian Tyres standardowy składnik zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny tak długo, jak głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.

Na ścianach bocznych opony znajduje się znane już z poprzednich modeli pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Właściwe ciśnienie w oponie umożliwia jej precyzyjną pracę, zniża stopień jej zużycia oraz obniża koszty eksploatacji pojazdu.

Wskaźniki zużycia DSI i WSI

Wskaźnik zużycia DSI (Driving Safety Indicator) oraz symbol płatka śniegu WSI (Winter Safety Indicator) służą rozszerzeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Liczby określają w milimetrach głębokość głównych rowków bieżnika. Poszczególne liczby znikają w zależności od stopnia zużucia opony. Dla bezpiecznej jazdy wymagana jest głębokość bieżnika wynosząca 4-5 mm. Gdy płatek śniegu przestanie być widoczny, wówczas należy wymienić opony na nowe i tym samym zapewnić bezpieczene prowadzenie zimą.