Nokian WR D3 205/60 R15 95 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 205
  • Wysokość profilu: 60
  • Średnica osadzenia: R15
  • Indeks nośności: 95
  • Indeks prędkości: H
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: C
  • Poziom emisji hałasu: 72 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C

Bez względu na pogodę

  • bezusterkowa przyczepność zarówno na mokrej, suchej, jak i ośnieżonej nawierzchni
  • Skuteczne zapobieganie ryzyku wystąpienia aquaplaningu i poślizgów na błocie pośniegowym
  • Niskie opory toczenia, przyjazność towaru dla środowiska, ekonomiczna jazda

Nowa opona Nokian WR D3 proponuje mistrzowskie połączenie bezpieczeństwa i niczym nie zakłóconej przyjemności z jazdy. Dzięki nanotechnologii, nowym bezkompromisowcom i innowacyjnym rozwiązaniom ta przychylna środowisku opona klasy premium zagwarantuje pierwszorzędną przyczepność i idealne sterowanie w najczęściej zmiennych warunkach Europy Centralnej.

Nowa opona Nokian WR D3 z kierunkowym bieżnikiem w postaci ostro zakończonej strzałki jest potężnym wyborem dla niewiele znaczących i przeciętnej wielkości samochodów rodzinnych oraz dla kierowców, którzy stawiają na bezpieczeństwo i ekonomiczną jazdę.

Innowacja w budowie krawędzi przedniej do walki z błotem pośniegowym

Badania wykazały, iż błoto pośniegowe na drodze jest pokaźniejszym zagrożeniem dla kierowców niż lód czy aquaplaning.

Opona Nokian WR D3 ma kierunkowy bieżnik wzbogacony o rozwiązania, które aktywnie uczestniczą w zapobieganiu poślizgom na błocie pośniegowym.

Nasze testy poślizgu na błocie pośniegowym dowiodły także, że nowa postępowa budowa krawędzi przedniej bloków bieżnika (ang. Slush Blower) zapewnia jeszcze bardziej sprawne odprowadzanie wody oraz błota pośniegowego z przestrzeni kontaktu między oponą a nawierzchnią, co unosi bezpieczeństwo jazdy i sprawia zwiększenie limitu szybkości, przy której wzrasta ryzyko wystąpienia poślizgu. Polerowane rowki na dodatek upraszczają likwidowanie wody, a także błota pośniegowego.

Niższe opory toczenia

Wnikliwie testowane rozwiązania użyte w strukturze i rzeźbie bieżnika opony WR D3 dobrą stabilność jazdy i wspaniałą kierowalność. W dodatku, kilka nowych rozwiązań i innowacji wpłynęło na ulepszenie wytrzymałości i obniżenie oporu toczenia opony.

Aby znaleźć adekwatny bieżnik symetryczny, wykorzystaliśmy komputerowe i termograficzne symulacje kamery. Mimo gęstej sieci lameli opona utrzymuje swoją sztywność. Świeże rozwiązanie pomaga zmniejszyć tarcie i stopień generowanego przez oponę ciepła spowodowanego ruchem nacięć. Niższe opory toczenia oznaczają niższy stopień zużycia paliwa i mniejszą emisję zgubnych substancji do atmosfery.

większy komfort i bezpieczeństwo dzięki Wskaźnikowi Bezpieczeństwa Zimą
świetna jazda zimą osiągalna jest wyłącznie wówczas, gdy opony są w korzystnym stanie.
Opona Nokian WR A3 posiada Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), na dodatek wzbogacony o oryginalny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą.

Ten zastrzeżony przez Nokian Tyres charakterystyczny komponent zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny dopóki głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.

Na ścianach bocznych opony znajduje się znane już z poprzednich modeli pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Właściwe ciśnienie w oponie pozwala na jej precyzyjną pracę, obniża stopień jej zużycia, a także zmniejsza koszty eksploatacji pojazdu.

Wskaźniki zużycia DSI i WSI

Wskaźnik zużycia DSI (Driving Safety Indicator) oraz symbol płatka śniegu WSI (Winter Safety Indicator) służą rozszerzeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Liczby określają w milimetrach głębokość głównych rowków bieżnika. Poszczególne liczby znikają w zależności od stopnia zużucia opony. Dla bezpiecznej jazdy wymagana jest głębokość bieżnika wynosząca 4-5 mm. Gdy płatek śniegu przestanie być widoczny, wówczas należy wymienić opony na nowe i tym samym zapewnić bezpieczene prowadzenie zimą.