chwilowy brak towaru
Bez względu na pogodę
Nowa opona Nokian WR D3 proponuje fachowe połączenie bezpieczeństwa i niczym nie zakłóconej przyjemności z jazdy. Dzięki nanotechnologii, nowym surowcom i progresywnym rozwiązaniom ta przyjazna środowisku opona klasy premium zapewnia pierwszorzędną przyczepność i świetne sterowanie w zwykle zmiennych warunkach Europy Centralnej.
Nowa opona Nokian WR D3 z kierunkowym bieżnikiem w postaci ostro zakończonej strzałki jest potężnym wyborem dla małych i przeciętnej wielkości samochodów rodzinnych oraz dla kierowców, którzy stawiają na bezpieczeństwo i ekonomiczną jazdę.
Innowacja w budowie krawędzi przedniej do walki z błotem pośniegowym
Badania wykazały, że błoto pośniegowe na drodze jest większym zagrożeniem dla kierowców aniżeli lód czy aquaplaning.
Opona Nokian WR D3 ma kierunkowy bieżnik wzbogacony o rozwiązania, które intensywnie uczestniczą w uniemożliwianiu poślizgom na błocie pośniegowym.
Nasze testy poślizgu na błocie pośniegowym dowiodły także, że nowa nowoczesna budowa krawędzi przedniej bloków bieżnika (ang. Slush Blower) zagwarantuje jeszcze bardziej sprawne odprowadzanie wody i błota pośniegowego z przestrzeni kontaktu między oponą a nawierzchnią, co podciąga bezpieczeństwo jazdy, a także powoduje rozszerzenie limitu prędkości, przy której wzrasta ryzyko wystąpienia poślizgu. Polerowane rowki w dodatku usprawniają usuwanie wody, a także błota pośniegowego.
Niższe opory toczenia
Wnikliwie testowane rozwiązania zastosowane w strukturze i rzeźbie bieżnika opony WR D3 prawidłową stabilność jazdy, a także wyśmienitą kierowalność. Na dodatek, kilka nowych rozwiązań i innowacji wpłynęło na ulepszenie wytrzymałości i obniżenie oporu toczenia opony.
Aby znaleźć trafny bieżnik symetryczny, wykorzystaliśmy komputerowe i termograficzne symulacje kamery. Mimo gęstej sieci lameli opona utrzymuje swoją sztywność. Nowe rozwiązanie pomaga obniżyć tarcie, a także stopień generowanego przez oponę ciepła spowodowanego ruchem nacięć. Niższe opory toczenia oznaczają niższy stopień zużycia paliwa i mniejszą emisję krzywdzących substancji do atmosfery.
pokaźniejszy komfort i bezpieczeństwo dzięki Wskaźnikowi Bezpieczeństwa Zimą
nieprzeciętna jazda zimą realna jest jedynie wówczas, gdy opony są w korzystnym stanie.
Opona Nokian WR A3 ma Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), na dodatek wzbogacony o unikalny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą.
Ten zastrzeżony przez Nokian Tyres charakterystyczny komponent zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny tak długo, jak głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.
Na ścianach bocznych opony znajduje się znane już z poprzednich modeli pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Właściwe ciśnienie w oponie pozwala na jej dokładną pracę, zniża stopień jej zużycia, a także ogranicza koszty eksploatacji pojazdu.
Wskaźniki zużycia DSI i WSI
Wskaźnik zużycia DSI (Driving Safety Indicator), a także symbol płatka śniegu WSI (Winter Safety Indicator) służą zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Liczby określają w milimetrach głębokość głównych rowków bieżnika. Poszczególne liczby znikają w zależności od stopnia zużucia opony. Dla bezpiecznej jazdy wymagana jest głębokość bieżnika wynosząca 4-5 mm. Gdy płatek śniegu przestanie być widoczny, wówczas należy wymienić opony na nowe i tym samym zapewnić bezpieczene prowadzenie zimą.