Nokian WR D3 185/60 R15 88 T

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 185
  • Wysokość profilu: 60
  • Średnica osadzenia: R15
  • Indeks nośności: 88
  • Indeks prędkości: T
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: C
  • Poziom emisji hałasu: 71 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C

Bez względu na pogodę

  • bezusterkowa przyczepność jednocześnie na mokrej, suchej, jak i ośnieżonej nawierzchni
  • Skuteczne uniemożliwianie ryzyku wystąpienia aquaplaningu i poślizgów na błocie pośniegowym
  • Niskie opory toczenia, przychylność towaru dla środowiska, ekonomiczna jazda

Nowa opona Nokian WR D3 proponuje profesjonalne połączenie bezpieczeństwa i niczym nie zakłóconej przyjemności z jazdy. Dzięki nanotechnologii, nowym minimalistyczncom i nowoczesnym rozwiązaniom ta przychylna środowisku opona klasy premium zagwarantuje pierwszorzędną przyczepność i idealne sterowanie w na ogół zmiennych warunkach Europy Centralnej.

Nowa opona Nokian WR D3 z kierunkowym bieżnikiem w postaci ostro zakończonej strzałki jest mocnym wyborem dla niedużych i przeciętnej wielkości samochodów rodzinnych i dla kierowców, którzy stawiają na bezpieczeństwo i ekonomiczną jazdę.

Innowacja w budowie krawędzi przedniej do walki z błotem pośniegowym

Badania wykazały, iż błoto pośniegowe na drodze jest pokaźniejszym zagrożeniem dla kierowców niżeli lód czy aquaplaning.

Opona Nokian WR D3 ma kierunkowy bieżnik wzbogacony o rozwiązania, które intensywnie uczestniczą w uniemożliwianiu poślizgom na błocie pośniegowym.

Nasze testy poślizgu na błocie pośniegowym dowiodły także, iż nowa progresywna budowa krawędzi przedniej bloków bieżnika (ang. Slush Blower) zapewnia jeszcze bardziej sprawne odprowadzanie wody, a także błota pośniegowego z przestrzeni kontaktu między oponą a nawierzchnią, co podciąga bezpieczeństwo jazdy, a także powoduje rozszerzenie limitu prędkości, przy której wzrasta ryzyko wystąpienia poślizgu. Polerowane rowki w dodatku ułatwiają usuwanie wody oraz błota pośniegowego.

Niższe opory toczenia

Wnikliwie testowane rozwiązania wykorzystane w strukturze i rzeźbie bieżnika opony WR D3 korzystną stabilność jazdy oraz nieprzeciętną kierowalność. W dodatku, kilka nowych rozwiązań i innowacji wpłynęło na poprawę wytrzymałości i obniżenie oporu toczenia opony.

Aby znaleźć trafny bieżnik symetryczny, wykorzystaliśmy komputerowe i termograficzne symulacje kamery. Mimo gęstej sieci lameli opona utrzymuje swoją sztywność. Świeże rozwiązanie pomaga zniżyć tarcie oraz stopień generowanego przez oponę ciepła spowodowanego ruchem nacięć. Niższe opory toczenia oznaczają niższy stopień zużycia paliwa i mniejszą emisję destrukcyjnych substancji do atmosfery.

pokaźniejszy komfort i bezpieczeństwo dzięki Wskaźnikowi Bezpieczeństwa Zimą
genialna jazda zimą możliwa jest wyłącznie wówczas, gdy opony są w prawidłowym stanie.
Opona Nokian WR A3 posiada Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), ponadto wzbogacony o niepowtarzalny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą.

Ten opatentowany przez Nokian Tyres charakterystyczny komponent zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny do czasu, aż głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.

Na ścianach bocznych opony znajduje się znane już z poprzednich modeli pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Właściwe ciśnienie w oponie umożliwia jej dokładną pracę, obniża stopień jej zużycia oraz obniża koszty eksploatacji pojazdu.

Wskaźniki zużycia DSI i WSI

Wskaźnik zużycia DSI (Driving Safety Indicator) i symbol płatka śniegu WSI (Winter Safety Indicator) służą rozszerzeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Liczby określają w milimetrach głębokość głównych rowków bieżnika. Poszczególne liczby znikają w zależności od stopnia zużucia opony. Dla bezpiecznej jazdy wymagana jest głębokość bieżnika wynosząca 4-5 mm. Gdy płatek śniegu przestanie być widoczny, wówczas należy wymienić opony na nowe i tym samym zapewnić bezpieczene prowadzenie zimą.