Nokian WR D3 185/55 R15 82 T

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 185
  • Wysokość profilu: 55
  • Średnica osadzenia: R15
  • Indeks nośności: 82
  • Indeks prędkości: T
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: C
  • Poziom emisji hałasu: 71 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C

Bez względu na pogodę

  • bezusterkowa przyczepność równocześnie na mokrej, suchej, jak i ośnieżonej nawierzchni
  • Skuteczne zapobieganie ryzyku wystąpienia aquaplaningu i poślizgów na błocie pośniegowym
  • Niskie opory toczenia, przyjazność artykułu dla środowiska, ekonomiczna jazda

Nowa opona Nokian WR D3 proponuje fachowe połączenie bezpieczeństwa i niczym nie zakłóconej przyjemności z jazdy. Dzięki nanotechnologii, nowym ascetyczncom i progresywnym rozwiązaniom ta przychylna środowisku opona klasy premium gwarantuje pierwszorzędną przyczepność i nieprzeciętne sterowanie w typowo zmiennych warunkach Europy Centralnej.

Nowa opona Nokian WR D3 z kierunkowym bieżnikiem w postaci ostro zakończonej strzałki jest potężnym wyborem dla niedużych i średniej wielkości samochodów rodzinnych oraz dla kierowców, którzy stawiają na bezpieczeństwo i ekonomiczną jazdę.

Innowacja w budowie krawędzi przedniej do walki z błotem pośniegowym

Badania wykazały, że błoto pośniegowe na drodze jest większym zagrożeniem dla kierowców niż lód czy aquaplaning.

Opona Nokian WR D3 ma kierunkowy bieżnik wzbogacony o rozwiązania, które dynamicznie uczestniczą w uniemożliwianiu poślizgom na błocie pośniegowym.

Nasze testy poślizgu na błocie pośniegowym dowiodły także, że nowa postępowa budowa krawędzi przedniej bloków bieżnika (ang. Slush Blower) zagwarantuje jeszcze bardziej wydajne odprowadzanie wody oraz błota pośniegowego z przestrzeni kontaktu między oponą a nawierzchnią, co podnosi bezpieczeństwo jazdy, a także powoduje rozszerzenie limitu prędkości, przy której wzrasta ryzyko wystąpienia poślizgu. Polerowane rowki na dodatek usprawniają eliminowanie wody i błota pośniegowego.

Niższe opory toczenia

Wnikliwie testowane rozwiązania wykorzystane w strukturze i rzeźbie bieżnika opony WR D3 prawidłową stabilność jazdy oraz nadzwyczajną kierowalność. Na dodatek, kilka nowych rozwiązań i innowacji wpłynęło na udoskonalenie wytrzymałości i obniżenie oporu toczenia opony.

Aby znaleźć słuszny bieżnik symetryczny, wykorzystaliśmy komputerowe i termograficzne symulacje kamery. Mimo gęstej sieci lameli opona utrzymuje swoją sztywność. Świeże rozwiązanie pomaga obniżyć tarcie, a także stopień generowanego przez oponę ciepła spowodowanego ruchem nacięć. Niższe opory toczenia oznaczają niższy stopień zużycia paliwa i mniejszą emisję krzywdzących substancji do atmosfery.

obszerniejszy komfort i bezpieczeństwo dzięki Wskaźnikowi Bezpieczeństwa Zimą
nadzwyczajna jazda zimą realna jest tylko wówczas, gdy opony są w prawidłowym stanie.
Opona Nokian WR A3 posiada Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), dodatkowo wzbogacony o specyficzny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą.

Ten opatentowany poprzez Nokian Tyres charakterystyczny składnik zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny dopóki głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.

Na ścianach bocznych opony znajduje się znane już z poprzednich modeli pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Właściwe ciśnienie w oponie zezwala na jej skrupulatną pracę, zniża stopień jej zużycia, a także ogranicza koszty eksploatacji pojazdu.

Wskaźniki zużycia DSI i WSI

Wskaźnik zużycia DSI (Driving Safety Indicator) oraz symbol płatka śniegu WSI (Winter Safety Indicator) służą rozszerzeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Liczby określają w milimetrach głębokość głównych rowków bieżnika. Poszczególne liczby znikają w zależności od stopnia zużucia opony. Dla bezpiecznej jazdy wymagana jest głębokość bieżnika wynosząca 4-5 mm. Gdy płatek śniegu przestanie być widoczny, wówczas należy wymienić opony na nowe i tym samym zapewnić bezpieczene prowadzenie zimą.