Nokian WR D3 175/65 R15 84 T

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 175
  • Wysokość profilu: 65
  • Średnica osadzenia: R15
  • Indeks nośności: 84
  • Indeks prędkości: T
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: C
  • Poziom emisji hałasu: 71 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C

Bez względu na pogodę

  • niezawodna przyczepność jednocześnie na mokrej, suchej, jak i ośnieżonej nawierzchni
  • Skuteczne uniemożliwianie ryzyku wystąpienia aquaplaningu i poślizgów na błocie pośniegowym
  • Niskie opory toczenia, przyjazność produktu dla środowiska, ekonomiczna jazda

Nowa opona Nokian WR D3 proponuje fachowe połączenie bezpieczeństwa i niczym nie zakłóconej przyjemności z jazdy. Dzięki nanotechnologii, nowym bezkompromisowcom i postępowym rozwiązaniom ta przychylna środowisku opona klasy premium zapewnia pierwszorzędną przyczepność i genialne sterowanie w z reguły zmiennych warunkach Europy Centralnej.

Nowa opona Nokian WR D3 z kierunkowym bieżnikiem w postaci ostro zakończonej strzałki jest mocnym wyborem dla małych i przeciętnej wielkości samochodów rodzinnych i dla kierowców, którzy stawiają na bezpieczeństwo i ekonomiczną jazdę.

Innowacja w budowie krawędzi przedniej do walki z błotem pośniegowym

Badania wykazały, że błoto pośniegowe na drodze jest pokaźniejszym zagrożeniem dla kierowców niżeli lód czy aquaplaning.

Opona Nokian WR D3 ma kierunkowy bieżnik wzbogacony o rozwiązania, które aktywnie uczestniczą w zapobieganiu poślizgom na błocie pośniegowym.

Nasze testy poślizgu na błocie pośniegowym dowiodły także, że nowa progresywna budowa krawędzi przedniej bloków bieżnika (ang. Slush Blower) gwarantuje jeszcze bardziej produktywne odprowadzanie wody, a także błota pośniegowego z przestrzeni kontaktu pomiędzy oponą a nawierzchnią, co podwyższa bezpieczeństwo jazdy, a także sprawia rozszerzenie limitu szybkości, przy której wzrasta ryzyko wystąpienia poślizgu. Polerowane rowki jeszcze usprawniają likwidowanie wody i błota pośniegowego.

Niższe opory toczenia

Wnikliwie testowane rozwiązania użyte w strukturze i rzeźbie bieżnika opony WR D3 dobrą stabilność jazdy i doskonałą kierowalność. Ponadto, kilka nowych rozwiązań i innowacji wpłynęło na udoskonalenie wytrzymałości i obniżenie oporu toczenia opony.

Aby znaleźć optymalny bieżnik symetryczny, wykorzystaliśmy komputerowe i termograficzne symulacje kamery. Mimo gęstej sieci lameli opona utrzymuje swoją sztywność. Świeże rozwiązanie pomaga ograniczyć tarcie oraz stopień generowanego poprzez oponę ciepła spowodowanego ruchem nacięć. Niższe opory toczenia oznaczają niższy stopień zużycia paliwa i mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

pokaźniejszy komfort i bezpieczeństwo dzięki Wskaźnikowi Bezpieczeństwa Zimą
znakomita jazda zimą możliwa jest tylko wówczas, gdy opony są w dobrym stanie.
Opona Nokian WR A3 ma Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), na dodatek wzbogacony o specyficzny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą.

Ten zastrzeżony poprzez Nokian Tyres typowy składnik zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny tak długo, jak głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.

Na ścianach bocznych opony znajduje się znane już z poprzednich modeli pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Właściwe ciśnienie w oponie umożliwia jej skrupulatną pracę, zmniejsza stopień jej zużycia oraz obniża koszty eksploatacji pojazdu.

Wskaźniki zużycia DSI i WSI

Wskaźnik zużycia DSI (Driving Safety Indicator) oraz symbol płatka śniegu WSI (Winter Safety Indicator) służą rozszerzeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Liczby określają w milimetrach głębokość głównych rowków bieżnika. Poszczególne liczby znikają w zależności od stopnia zużucia opony. Dla bezpiecznej jazdy wymagana jest głębokość bieżnika wynosząca 4-5 mm. Gdy płatek śniegu przestanie być widoczny, wówczas należy wymienić opony na świeże i tym samym zapewnić bezpieczene prowadzenie zimą.