Nokian WR D3 165/65 R14 79 T

cena od 188,62 PLN

oszczędzasz do 30%

Nokian WR D3 165/65 R14 79 T
Szerokość przekroju: 165 |  Wysokość profilu: 65 |  Średnica osadzenia: R14 |  Indeks nośności: 79 |  Indeks prędkości: T |  Typ pojazdu: osobowy |  Efektywność paliwowa: C |  Poziom emisji hałasu: 71 dB |  Przyczepność na mokrej nawierzchni: B

Oferty

Opis produktu

Bez względu na pogodę

  • niezawodna przyczepność jednocześnie na mokrej, suchej, jak i ośnieżonej nawierzchni
  • Skuteczne zapobieganie ryzyku wystąpienia aquaplaningu i poślizgów na błocie pośniegowym
  • Niskie opory toczenia, przyjazność produktu dla środowiska, ekonomiczna jazda

Nowa opona Nokian WR D3 proponuje mistrzowskie połączenie bezpieczeństwa i niczym nie zakłóconej przyjemności z jazdy. Dzięki nanotechnologii, nowym bezkompromisowcom i postępowym rozwiązaniom ta przyjazna środowisku opona klasy premium zagwarantuje pierwszorzędną przyczepność i znakomite sterowanie w na ogół zmiennych warunkach Europy Centralnej.

Nowa opona Nokian WR D3 z kierunkowym bieżnikiem w postaci ostro zakończonej strzałki jest konkretnym wyborem dla niewielkich i przeciętnej wielkości samochodów rodzinnych oraz dla kierowców, którzy stawiają na bezpieczeństwo i ekonomiczną jazdę.

Innowacja w budowie krawędzi przedniej do walki z błotem pośniegowym

Badania wykazały, że błoto pośniegowe na drodze jest obszerniejszym zagrożeniem dla kierowców niż lód czy aquaplaning.

Opona Nokian WR D3 ma kierunkowy bieżnik wzbogacony o rozwiązania, które energicznie uczestniczą w zapobieganiu poślizgom na błocie pośniegowym.

Nasze testy poślizgu na błocie pośniegowym dowiodły także, iż nowa nowoczesna budowa krawędzi przedniej bloków bieżnika (ang. Slush Blower) zagwarantuje jeszcze bardziej skuteczne odprowadzanie wody, a także błota pośniegowego z przestrzeni kontaktu między oponą a nawierzchnią, co podwyższa bezpieczeństwo jazdy i sprawia powiększenie limitu prędkości, przy której wzrasta ryzyko wystąpienia poślizgu. Polerowane rowki dodatkowo ułatwiają likwidowanie wody, a także błota pośniegowego.

Niższe opory toczenia

Wnikliwie testowane rozwiązania wykorzystane w strukturze i rzeźbie bieżnika opony WR D3 korzystną stabilność jazdy, a także wspaniałą kierowalność. Dodatkowo, kilka nowych rozwiązań i innowacji wpłynęło na udoskonalenie wytrzymałości i obniżenie oporu toczenia opony.

Aby znaleźć adekwatny bieżnik symetryczny, wykorzystaliśmy komputerowe i termograficzne symulacje kamery. Mimo gęstej sieci lameli opona utrzymuje swoją sztywność. Nowe rozwiązanie pomaga ograniczyć tarcie, a także stopień generowanego przez oponę ciepła spowodowanego ruchem nacięć. Niższe opory toczenia oznaczają niższy stopień zużycia paliwa i mniejszą emisję krzywdzących substancji do atmosfery.

obszerniejszy komfort i bezpieczeństwo dzięki Wskaźnikowi Bezpieczeństwa Zimą
nieprzeciętna jazda zimą osiągalna jest tylko wówczas, gdy opony są w korzystnym stanie.
Opona Nokian WR A3 posiada Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), na dodatek wzbogacony o unikalny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą.

Ten zastrzeżony poprzez Nokian Tyres typowy komponent zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny do czasu, aż głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.

Na ścianach bocznych opony znajduje się znane już z poprzednich modeli pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Właściwe ciśnienie w oponie pozwala na jej dokładną pracę, zmniejsza stopień jej zużycia oraz ogranicza koszty eksploatacji pojazdu.

Wskaźniki zużycia DSI i WSI

Wskaźnik zużycia DSI (Driving Safety Indicator) oraz symbol płatka śniegu WSI (Winter Safety Indicator) służą rozszerzeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Liczby określają w milimetrach głębokość głównych rowków bieżnika. Poszczególne liczby znikają w zależności od stopnia zużucia opony. Dla bezpiecznej jazdy wymagana jest głębokość bieżnika wynosząca 4-5 mm. Gdy płatek śniegu przestanie być widoczny, wówczas należy wymienić opony na świeże i tym samym zapewnić bezpieczene prowadzenie zimą.