Nokian WR D3 155/70 R13 75 T

chwilowy brak towaru

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 155
  • Wysokość profilu: 70
  • Średnica osadzenia: R13
  • Indeks nośności: 75
  • Indeks prędkości: T
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: C
  • Poziom emisji hałasu: 71 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: B

Bez względu na pogodę

  • niezawodna przyczepność zarówno na mokrej, suchej, jak i ośnieżonej nawierzchni
  • Skuteczne uniemożliwianie ryzyku wystąpienia aquaplaningu i poślizgów na błocie pośniegowym
  • Niskie opory toczenia, przychylność produktu dla środowiska, ekonomiczna jazda

Nowa opona Nokian WR D3 oferuje mistrzowskie połączenie bezpieczeństwa i niczym nie zakłóconej przyjemności z jazdy. Dzięki nanotechnologii, nowym bezkompromisowcom i innowacyjnym rozwiązaniom ta przychylna środowisku opona klasy premium zapewnia pierwszorzędną przyczepność i wyśmienite sterowanie w przede wszystkim zmiennych warunkach Europy Centralnej.

Nowa opona Nokian WR D3 z kierunkowym bieżnikiem w postaci ostro zakończonej strzałki jest solidnym wyborem dla małych i przeciętnej wielkości samochodów rodzinnych oraz dla kierowców, którzy stawiają na bezpieczeństwo i ekonomiczną jazdę.

Innowacja w budowie krawędzi przedniej do walki z błotem pośniegowym

Badania wykazały, że błoto pośniegowe na drodze jest pokaźniejszym zagrożeniem dla kierowców aniżeli lód czy aquaplaning.

Opona Nokian WR D3 ma kierunkowy bieżnik wzbogacony o rozwiązania, które dynamicznie uczestniczą w uniemożliwianiu poślizgom na błocie pośniegowym.

Nasze testy poślizgu na błocie pośniegowym dowiodły także, że nowa progresywna budowa krawędzi przedniej bloków bieżnika (ang. Slush Blower) zapewnia jeszcze bardziej efektywne odprowadzanie wody i błota pośniegowego z przestrzeni kontaktu pomiędzy oponą a nawierzchnią, co unosi bezpieczeństwo jazdy oraz sprawia powiększenie limitu szybkości, przy której wzrasta ryzyko wystąpienia poślizgu. Polerowane rowki dodatkowo upraszczają eliminowanie wody oraz błota pośniegowego.

Niższe opory toczenia

Wnikliwie testowane rozwiązania zastosowane w strukturze i rzeźbie bieżnika opony WR D3 dobrą stabilność jazdy, a także świetną kierowalność. Na dodatek, kilka nowych rozwiązań i innowacji wpłynęło na poprawę wytrzymałości i obniżenie oporu toczenia opony.

Aby znaleźć optymalny bieżnik symetryczny, wykorzystaliśmy komputerowe i termograficzne symulacje kamery. Mimo gęstej sieci lameli opona utrzymuje swoją sztywność. Świeże rozwiązanie pomaga zmniejszyć tarcie i stopień generowanego przez oponę ciepła spowodowanego ruchem nacięć. Niższe opory toczenia oznaczają niższy stopień zużycia paliwa i mniejszą emisję destrukcyjnych substancji do atmosfery.

pokaźniejszy komfort i bezpieczeństwo dzięki Wskaźnikowi Bezpieczeństwa Zimą
rewelacyjna jazda zimą osiągalna jest tylko wówczas, gdy opony są w prawidłowym stanie.
Opona Nokian WR A3 ma Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), na dodatek wzbogacony o niepowtarzalny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą.

Ten opatentowany przez Nokian Tyres typowy komponent zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny tak długo, jak głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.

Na ścianach bocznych opony znajduje się znane już z poprzednich modeli pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Właściwe ciśnienie w oponie zezwala na jej skrupulatną pracę, zniża stopień jej zużycia oraz ogranicza koszty eksploatacji pojazdu.

Wskaźniki zużycia DSI i WSI

Wskaźnik zużycia DSI (Driving Safety Indicator) i symbol płatka śniegu WSI (Winter Safety Indicator) służą powiększeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Liczby określają w milimetrach głębokość głównych rowków bieżnika. Poszczególne liczby znikają w zależności od stopnia zużucia opony. Dla bezpiecznej jazdy wymagana jest głębokość bieżnika wynosząca 4-5 mm. Gdy płatek śniegu przestanie być widoczny, wówczas należy wymienić opony na nowe i tym samym zapewnić bezpieczene prowadzenie zimą.