Nokian W+ jest oponą zimową klasy premium. Stworzona pozostała poprzez fiński koncern Nokian Tires, specjalizujący się typowo w projektowaniu wysokiej klasy ogumienia zimowego. Opona powstaje przy użyciu postępowych i naturalnych technice. Dokładnie wybrane materiały i estetyczny design opony, to równie ważny element w procesie produkcyjnym Nokian Tires i gwarancja najwyższej jakości. W+ asygnowana jest dla samochodów osobowych klasy przeciętnej i wyższej i dla aut segmentu SUV. Mieszanka gumowa W+ zawiera naturalne oleje, ponadto zwiększające rozciągliwość w niskich temperaturach i zmniejszających opory toczenia. ] Na rynku dostępne są dwie wersje opony W+, różniące się wzorem bieżnika. W wymiarach 175/65R14, 185/65R14, 195/60R15, 185/65R15, 195/65R15, 205/65R15, 205/55R16, 215/55R16, 225/55R16 i 225/45R17 opona ma bieżnik Nokian WR. Użyto w niej wzór zapożyczony z opon do samochodów dostawczych. Dzięki specjalnemu systemowi rowków opona zapewnia produktywne odprowadzanie wody i błota pośniegowego redukując zjawisko aquaplaningu. Żebro centralne odpowiada za precyzyjne przenoszenie ruchów kierownicy na drogę. Oponę wyekwipowano na dodatek w ukryte rowki, które odsłaniają się wraz ze zużyciem warstwy bieżnika, dzięki temu zapewnia ona szczególnie długi okres eksploatacji. Nokian W+ w wymiarach: 155/70R13, 175/70R13, 165/70R14, 175/70R14, 185/70R14, a także 185/60R14 ma kierunkowy wzór bieżnika Nokian W. Charakteryzuje się trafnie wyprofilowanymi rowkami, rozszerzającymi się na zewnątrz. Zastosowano układ 1600 nacięć lamelkowych, ułożonych w zróżnicowanych kierunkach. Zapewniają one dobrą trakcję i stabilność nawet na śliskiej, pokrytej lodem nawierzchni. Opony Nokian WR, Nokian W i Nokian W+, różnią się składem zastosowanej mieszanki gumowej. Nie wolno montować na jednej osi opon Nokian W+ z Nokianem WR a także opony Nokian W+ z Nokianem W!