Michelin Alpin A4 205/55 R17 95 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Michelin
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 205
  • Wysokość profilu: 55
  • Średnica osadzenia: R17
  • Indeks nośności: 95
  • Indeks prędkości: H
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: E
  • Poziom emisji hałasu: 70 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C

MICHELIN ALPIN A4 205/55R17 95H (XL)

Nowa opona zimowa MICHELIN Alpin 4 jest przypasowana równocześnie do jazdy po trasach oblodzonych, pokrytych śniegiem, jak i po mokrych zimowych nawierzchniach. Czwarta generacja opon MICHELIN Alpin, która trafiła na europejskie rynki, pozostała skonstruowana z myślą o wielu typach samochodów - od małych kompaktów do minivanów.

Poczucie bezpieczeństwa jest dla kierowców najważniejszym kryterium wyboru opon zimowych. Badanie przeprowadzone poprzez TNS Sofres w 2009 roku z udziałem ponad 2 500 kierowców w Niemczech, Rosji i Szwecji wykazało, iż według 34% ankietowanych atrybuty związane z bezpieczeństwem są przy zakupie opon zimowych najważniejszym kryterium.

Z przytaczanego badania TNS Sofres wynika, iż dla 20% ankietowanych drugim najważniejszym kryterium wyboru jest trwałość opon, co świadczy o tym, że kierowcy chcą zapewnić sobie jak największe bezpieczeństwo, nie obciążając jednak nadmiernie swego portfela z powodu częstego kupowania opon.

Nowa opona MICHELIN Alpin ma być odpowiedzią na wszelkie tego typu wyzwania. Prawidłowej przyczepności opony do asfaltu, a także obszernej jej trwałości towarzyszy zdolność do jazdy przy stale obniżonym zużyciu paliwa, o czym oznajmia oznaczenie GREEN X umieszczone na boku opony.

Full Active Tread – aktywny bieżnik

Bieżnik opony ma niemało funkcji – wpływa na hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. Rzeźba bieżnika Alpin 4 gwarantuje przewidywalną przyczepność poprzeczną i wzdłużną, a wszystko to za sprawą powiększonej szerokości strefy styku opony z nawierzchnią. Nowa koncepcja bieżnika polega na pozbyciu się kanałów wzdłużnych, czyli tzw. Nieaktywnych stref, dzięki czemu poprawiono trakcję, hamowanie i stabilność prowadzenia opony w najszczególniej wymagających warunkach.

Poprawiono na dodatek prowadzenie dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika. Nowa opona MICHELIN Alpin czwartej generacji na całym swoim obwodzie ma 71 kanałów. Jej poprzedniczka w tym samym wymiarze miała ich 59. Dzięki czemu rozwiązaniu opony nowej generacji zapewniają udoskonaloną trakcję na śniegu.

obszerniejsza liczba kanałów wzmacnia „efekt gąsienicy", który polepsza przyczepność na śniegu. 50% więcej krawędzi „atakujących" nawierzchnię i obszerne zagęszczenie lameli poprawiają przyczepność na ubitym śniegu i lodzie.

innowacyjne lamele i samoczyszczący się bieżnik

Konstruując MICHELIN Alpin 4 wprowadzono lamele nazywając technologię Stabiligrip. Lamele są ułożone pod kątami – od 0° do 30° i 150°.

dzięki temu w każdej sytuacji, na prostej drodze czy na zakręcie, opona jest równie „energiczna", a w związku z tym łatwiej jest prowadzić pojazd i zachować nad nim kontrolę. Poziome i pionowe fałdowania lameli pełnią funkcję autoblokad przy przeciążeniach w trakcie hamowania, przyspieszania i na zakrętach.

Nowa opona MICHELIN Alpin ma samoczyszczący się bieżnik. Sam oczyszcza się on ze śniegu, błota pośniegowego, które wnika w rowki. Rzeźba w profilu litery V z kanalikami bocznymi proste odprowadzanie wody i błota pośniegowego.

Heliocompound - olej słonecznikowy w oponie

Do stworzenia opony MICHELIN Alpin 4 użyto mieszankę gum, której podstawowe komponenty to krzemionka i olej słonecznikowy. Ta receptura pozwala na zapewnienie korzystnego poziomu czterech następujących parametrów przez:

  • utrzymanie sprężystości gumy w niskich temperaturach, co zezwala na zachowanie lepszej przyczepności na zimowych drogach
  • utrzymanie niezmiennej sztywności gumy przez cały okres eksploatacji opony. To właśnie powoduje,parametry opon MICHELIN Alpin są tak trwałe
  • umożliwienie dłuższej eksploatacji opony
  • przyczynienie się do zmniejszenia zużycia paliwa, a w efekcie do obniżenia emisji gazów cieplarnianych, gdyż za sprawą nowej receptury opona pochłania mniej energii, poprzez co mniej się nagrzewa.