Dunlop Winter Sport 5 255/45 R18 103 V

chwilowy brak towaru

  • Producent: Dunlop
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 255
  • Wysokość profilu: 45
  • Średnica osadzenia: R18
  • Indeks nośności: 103
  • Indeks prędkości: V
  • Typ pojazdu: osobowy
Przyczepność potrzebna na nieprzewidywalnych, zimowych drogach

Dunlop Winter Sport 5 to opona zimowa klasy premium, produkowana dla kierowców ceniących sportowy styl jazdy. Występuje w kilkudziesięciu przeróżnych rozmiarach od 15 do 19 cali, w indeksach prędkości do 240 km/h (V). Dunlop Winter Sport 5 to następca modelu SP Winter Sport 4D. Dzięki rozszerzonej ilości klocków bieżnika poprawiło się prowadzenie na śniegu, a zwiększona głębokość rowków bieżnika zmieniła zachowanie opony na mokrej i śliskiej nawierzchni. Winter Sport 5 to opona wytwarzana dla kierowców szanujących bezkompromisową, najwyższą jakość wykonania i sportowe osiągi.

znakomita przyczepność boczna na śliskiej nawierzchni

innowacyjne, ustawione kątowo lamele centralne wydłużają się, łatwiej się otwierają i mocno trzymają się nawierzchni, co oznacza perfekcyjną przyczepność boczną na śliskich zimowych drogach.

ulepszone prowadzenie na zaśnieżonych drogach

zwiększona liczba klocków w oponie Winter Sport 5 i dopełniające krawędzie przylegające do nawierzchni drogi pozwalają uzyskać nadzwyczajną trakcję i nadzwyczajne prowadzenie na śniegu.

Ochrona przed aquaplaningiem

Głębsze rowki w bieżniku opony pozwalają oponie Winter Sport 5 odprowadzać obszerniejsze ilości wody i błota pośniegowego, zmniejszając ryzyko aquaplaningu, a także pomagając zachować kontrolę na mokrych drogach.

Oszczędność paliwa

unikatowa konstrukcja opony Winter Sport 5 przekłada się na optymalny rozkład masy na całej powierzchni opony, obniżając opory toczenia i zużycie paliwa.

Opis producenta: Opony firmy Dunlop są wybierane przez klientów szanujących szybką jazdę oraz komfort. Właśnie osiągi tych opon są głównym argumentem wymienianym przez klientów, przemawiającym za zakupem opon firmy Dunlop.

Historię firmy rozpoczął w 1888 roku irlandzki weterynarz John Boyd Dunlop, twórca pierwszej na świecie opony pneumatycznej (napełnianej powietrzem). Wynalazek ekspresowo opatentował, tworząc Dunlop Pneumatic Tyre Co., a po dwóch latach otworzył w Irlandii pierwszą fabrykę. Znaczny popyt na opony pneumatyczne sprawił,prędko powstawały nowe fabryki w Europie, USA, Australii, a także Japonii.

Dunlop zawsze był solidnie osadzony w sportach motorowych, na swym koncie producent ma niezliczone trofea w wyścigach Formuły 1, a także Le Mans 24h. Osiągnięcia na polu sportowym, pozwoliły Dunlopowi opracować 3 rewolucyjne technologie. Pierwszą było odkrycie zjawiska aquaplaningu, czyli poślizgu opony na mokrej nawierzchni. Zbudowanie opony z większą ilością specjalnych nacięć oraz umieszczenie bocznych kanałów zwanych jako "aquajets", pozwoliło na utrzymanie opony przy nawierzchni. Kolejna innowacja to "Denovo" - tzw. Samowspierająca się opona. Opony Dunlop Denovo pozwalają kierowcy kontynuować jazdę choćby po przebiciu opony. Najnowszym wynalazkiem jest technologia 3S (Silent running, Sportiness and Safety) czyli cicha, szybka i bezpieczna. Były to trzy kryteria, które wzajemnie się wykluczały, jednak Dunlop znalazł konsensus na połączenie tych atrybutów.

W 1984 doszło do połączenia Goodyear Tire & Rubber Company z Dunlop Pneumatic Tyre Co. Na zasadach joint venture. Powstał dzięki temu Goodyear Dunlop Tyres B.V. - największa na świecie organizacja w branży rynku oponiarskiego