Dunlop SP Winter Sport 4D 285/30 R21 100 W

cena od 1401,00 PLN

oszczędzasz do 25%

Dunlop SP Winter Sport 4D 285/30 R21 100 W
Szerokość przekroju: 285 |  Wysokość profilu: 30 |  Średnica osadzenia: R21 |  Indeks nośności: 100 |  Indeks prędkości: W |  Typ pojazdu: osobowy |  Efektywność paliwowa: C |  Poziom emisji hałasu: 73 dB |  Przyczepność na mokrej nawierzchni: C

Oferty

Opis produktu

Dunlop SP WINTER SPORT 4D atuty:
  • konstrukcja oszczędzająca paliwo
  • wyśmienite zachowanie na zimowych drogach
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni

idealne prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych

  • świetne zachowanie na zimowych drogach.
  • Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
  • kompozycja oszczędzająca paliwo.

idealne zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych gwarantująca idealne prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.

Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
unikatowa budowa bieżnika, a także wielka ilość chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, ulepsza zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika rozszerzają przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.

Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D zastosowano kierunkowe rowki, które szybkie odprowadzanie wody i uniemożliwiają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o niezwykle wysokiej przyczepności zapewnia krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.

kompozycja oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji oraz użytym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 podczas jazdy.

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to poprawia kontrolę nad pojazdem i zapewnia wyjątkowo dużo informacji o drodze.. Udoskonalone czucie drogi, obszerniejsza stabilność i precyzja jazdy.

Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest momentalnie odprowadzana spod powierzchni opony, zmniejszając ryzyko aquaplaningu.mocne strony Niższe ryzyko aquaplaningu.

RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technologia RunOnFlat opracowana poprzez Dunlop zezwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu lub rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zastosowaniu umocnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać jedynie w samochodach dedykowanych do jazdy na oponach tego typu i zaopatrzonych w wydajny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej szybkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy producent nie zaleca innego nowoczesnania.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zapewnia nad wyraz korzystną przyczepność istotnie na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.mocne strony nadzwyczajne hamowanie i przyspieszanie, obszerna przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy obszernych prędkościach.atuty nieprzeciętna stabilność w trakcie prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Wytwarza on ochronną strefę buforową.zalety broni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.

System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na niemało klocków, co zwiększa siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zagwarantuje świetną przyczepność poprzeczną na śniegu.atuty rewelacyjne prowadzenie na zakrętach, nawet na śniegu.

Rowki bieżnika w zarysie litery V. Rowki bieżnika w kształcie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Efektem jest poprawa parametry trakcyjnych i przyczepności.. Udoskonalone prowadzenie na śniegu.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% obszerniejszy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni i zapewnia większą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej precyzyjnie.zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, genialna stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni.

System najróżniejszych lamelek. Pogoda zimą może być szczególnie rozmaita. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie kryteria. Przeróżne typy lameli używane w oponach Dunlop, dopasowane do zróżnicowanych wariantów zimowej nawierzchni, pozwalają efektywnie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.mocne strony jednolite zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.

Mieszanka z użytecznymi polimerami. Polimery użyteczne użyte w mieszance bieżnika polepszają cechy opony w niskich temperaturach, zwiększając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.atuty znakomita przyczepność w niskich temperaturach.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć rozmaitych promieni, co zapewnia większą precyzję prowadzenia. Taka kompozycja sprawia wyjątkowo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na precyzyjniejsze i postępowe reagowanie.atuty widocznie udoskonalona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszelkich warunkach, udoskonalone wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz pokaźniejsza kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

technika Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu wewnątrz pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:

Hałas powstający przez wiatr (wywołany przez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich prędkości)

Odgłos silnika

Hałas toczenia opony:

Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.

Zwany także jako „Airpumping" lub „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony w trakcie nabierania wody do bieżnika oraz na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.

Wahania w strukturze opony / karkasu.

Foamin Tire (FIT)

Hałas toczenia opony

Dlaczego stosuje się w oponie technologię Foam?"

Hałas toczenia opony jest przenoszony z zasady poprzez:

Fale dźwiękowe przenoszone poprzez powietrze

Wibracje mechaniczne przenoszone poprzez zawieszenie pojazdu

Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony poprzez zawieszenie pojazdu.

technika Foam Tire

Jak działa technologia Foam?"

technika

Po nagrzaniu się opony od wewnątrz, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Zezwala na to istotną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.

Sposób działania

Eliminacja szczytów rezonansowych

Efekt:

Redukcja poziomu hałasu w środku pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.

zalety:

niebanalna cenowo

stabilne działanie poprzez cały czas stosowania opony

Pozwala prosto uniknąć destrukcyjnego wpływu na: przebieg, opór toczenia, trwałość przy uzyskiwaniu wysokich prędkości.

W tym momencie technika jest przystępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna jeszcze w oponach całorocznych i Runflat.

w przypadku uszkodzenia, da się ją naprawić

Wpływ opony na odczuwanie hałasu

Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:

przy pomocy fal przenoszonych przez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.

przy pomocy fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone przez konstrukcję pojazdu.

Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu w środku pojazdu mają wibracje.

Są one przenoszone przez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")

wykorzystane tutaj metody są prostsze i bardziej efektywne w zaimplementowaniu ich bezpośrednio w oponie, aniżeli w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu albo karoserii.

Rozwiązanie

W jaki sposób obniżyć wibracje opony?

Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga wyraźnie zredukować hałas toczenia opony.

Redukcja wibracji w najwyższych punktach nawet o 11 dB(A)

pozwala na to zmniejszenie hałasu w środku pojazdu choćby o 3-4 dB(A)

To oznacza,w środku pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.