Dunlop SP Winter Sport 4D 255/55 R18 109 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Dunlop
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 255
  • Wysokość profilu: 55
  • Średnica osadzenia: R18
  • Indeks nośności: 109
  • Indeks prędkości: H
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: C
  • Poziom emisji hałasu: 70 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
Dunlop SP WINTER SPORT 4D atuty:
  • konstrukcja oszczędzająca paliwo
  • perfekcyjne zachowanie na zimowych drogach
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni

znakomite prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych

  • rewelacyjne zachowanie na zimowych drogach.
  • Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
  • budowa oszczędzająca paliwo.

znakomite zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych zapewniająca genialne prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.

Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
nieszablonowa budowa bieżnika oraz spora liczba chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, ulepsza zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika rozszerzają przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.

Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D wykorzystano kierunkowe rowki, które prędkie odprowadzanie wody i uniemożliwiają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o nad wyraz wysokiej przyczepności gwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.

budowa oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji oraz zastosowanym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 w trakcie jazdy.

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, powiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to udoskonala kontrolę nad pojazdem i gwarantuje niezwykle dużo danych o drodze.. Lepsze czucie drogi, obszerniejsza stabilność i precyzja jazdy.

Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest błyskawicznie odprowadzana spod powierzchni opony, zmniejszając ryzyko aquaplaningu.zalety Niższe ryzyko aquaplaningu.

RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technika RunOnFlat opracowana poprzez Dunlop zezwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu lub rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zastosowaniu wzmocnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać tylko w samochodach dedykowanych do jazdy na oponach tego rodzaju i wyposażonych w efektywny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej szybkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy marka nie zaleca innego progresywnania.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zagwarantuje wyjątkowo dobrą przyczepność wyjątkowo na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.zalety wspaniałe hamowanie i przyspieszanie, obszerna przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy obszernych szybkościach.mocne strony genialna stabilność podczas szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Formuje on ochronną strefę buforową.zalety chroni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.

System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na mnóstwo klocków, co rozszerza siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli gwarantuje wyśmienitą przyczepność poprzeczną na śniegu.zalety doskonałe prowadzenie na zakrętach, nawet na śniegu.

Rowki bieżnika w kształcie litery V. Rowki bieżnika w kształcie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Konsekwencją jest poprawa właściwości trakcyjnych i przyczepności.. Ulepszone prowadzenie na śniegu.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji posiadają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% pokaźniejszy (zależnie od wymiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni oraz zapewnia pokaźniejszą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej starannie.zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, idealna stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni.

System różnorodnych lamelek. Pogoda zimą może być niezwykle najróżniejsza. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie wymogi. Zróżnicowane typy lameli użytkowane w oponach Dunlop, dopasowane do przeróżnych wariantów zimowej nawierzchni, pozwalają skutecznie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.zalety jednolite zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.

Mieszanka z funkcjonalnymi polimerami. Polimery praktyczne wykorzystane w mieszance bieżnika ulepszają atrybuty opony w niskich temperaturach, powiększając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.atuty znakomita przyczepność w niskich temperaturach.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnych promieni, co zapewnia obszerniejszą precyzję prowadzenia. Taka budowa powoduje bardzo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na skrupulatniejsze i progresywne reagowanie.zalety widocznie ulepszona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, ulepszone wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz obszerniejsza kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

technologia Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu we wnętrzu pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:

Hałas powstający przez wiatr (wywołany poprzez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich prędkości)

Odgłos silnika

Hałas toczenia opony:

Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.

Zwany dodatkowo jako „Airpumping" lub „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony podczas nabierania wody do bieżnika oraz na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.

Wahania w strukturze opony / karkasu.

Foamin Tire (FIT)

Hałas toczenia opony

Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"

Hałas toczenia opony jest przenoszony przede wszystkim przez:

Fale dźwiękowe przenoszone poprzez powietrze

Wibracje mechaniczne przenoszone przez zawieszenie pojazdu

Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony przez zawieszenie pojazdu.

technologia Foam Tire

Jak działa technologia Foam?"

technologia

Po nagrzaniu się opony od wewnątrz, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Pozwala na to znaczną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.

Sposób działania

Eliminacja szczytów rezonansowych

Efekt:

Redukcja poziomu hałasu w środku pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.

atuty:

ciekawa cenowo

stabilne działanie przez cały czas używania opony

Pozwala łatwo uniknąć szkodliwego wpływu na: przebieg, opór toczenia, solidność przy uzyskiwaniu wysokich szybkości.

W tym momencie technika jest przystępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie dostępna na dodatek w oponach całorocznych i Runflat.

w przypadku uszkodzenia, da się ją naprawić

Wpływ opony na odczuwanie hałasu

Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:

przy pomocy fal przenoszonych poprzez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.

przy pomocy fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu.

Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu we wnętrzu pojazdu mają wibracje.

Są one przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")

wykorzystane tutaj metody są prostsze i bardziej produktywne w zastosowaniu ich bezpośrednio w oponie, niż w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu albo karoserii.

Rozwiązanie

W jaki sposób zmniejszyć wibracje opony?

Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga wyraźnie zredukować hałas toczenia opony.

Redukcja wibracji w najwyższych punktach choćby o 11 dB(A)

umożliwia to zmniejszenie hałasu we wnętrzu pojazdu choćby o 3-4 dB(A)

To oznacza,we wnętrzu pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.