Dunlop SP Winter Sport 4D 245/45 R17 99 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Dunlop
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 245
  • Wysokość profilu: 45
  • Średnica osadzenia: R17
  • Indeks nośności: 99
  • Indeks prędkości: H
  • Efektywność paliwowa: E
  • Poziom emisji hałasu: 69 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
Dunlop SP WINTER SPORT 4D mocne strony:
  • konstrukcja oszczędzająca paliwo
  • znakomite zachowanie na zimowych drogach
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni

idealne prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych

  • doskonałe zachowanie na zimowych drogach.
  • Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
  • konstrukcja oszczędzająca paliwo.

rewelacyjne zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych gwarantująca doskonałe prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.

Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
wyjątkowa kompozycja bieżnika oraz szeroka ilość chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, poprawia zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika zwiększają przyczepność w trakcie przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.

Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D wykorzystano kierunkowe rowki, które prędkie odprowadzanie wody i uniemożliwiają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o szczególnie wysokiej przyczepności gwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.

budowa oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji i zastosowanym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 w trakcie jazdy.

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, powiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to polepsza kontrolę nad pojazdem i zapewnia niezwykle dużo danych o drodze.. Lepsze czucie drogi, obszerniejsza stabilność i precyzja jazdy.

Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest ekspresowo odprowadzana spod powierzchni opony, zniżając ryzyko aquaplaningu.zalety Niższe ryzyko aquaplaningu.

RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technologia RunOnFlat opracowana poprzez Dunlop zezwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu lub rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zaimplementowaniu usztywnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać tylko w samochodach przeznaczonych do jazdy na oponach tego typu i wyposażonych w wydajny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej prędkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy marka nie zaleca innego postępowania.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, gwarantuje wyjątkowo dobrą przyczepność bardzo na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.zalety idealne hamowanie i przyspieszanie, duża przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technika hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy wielkich szybkościach.zalety nieprzeciętna stabilność w trakcie prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Wytwarza on ochronną strefę buforową.mocne strony broni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.

System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na mnóstwo klocków, co powiększa siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zagwarantuje wyśmienitą przyczepność poprzeczną na śniegu.zalety wspaniałe prowadzenie na zakrętach, nawet na śniegu.

Rowki bieżnika w profilu litery V. Rowki bieżnika w profilu litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Rezultatem jest poprawa cechy trakcyjnych i przyczepności.. Ulepszone prowadzenie na śniegu.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji posiadają bardziej płaski profil bieżnika, a także o 4-8% obszerniejszy (zależnie od wymiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Pokaźniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni i zagwarantuje większą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej dokładnie.mocne strony Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, świetna stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni.

System różnorodnych lamelek. Pogoda zimą może być wyjątkowo przeróżna. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie kryteria. Przeróżne rodzaje lameli użytkowane w oponach Dunlop, dostosowane do różnorodnych wariantów zimowej nawierzchni, pozwalają produktywnie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.atuty jednorodne zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.

Mieszanka z praktycznymi polimerami. Polimery poręczne użyte w mieszance bieżnika polepszają atrybuty opony w niskich temperaturach, rozszerzając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.zalety idealna przyczepność w niskich temperaturach.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć zróżnicowanych promieni, co gwarantuje obszerniejszą precyzję prowadzenia. Taka kompozycja sprawia szczególnie równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co zezwala na staranniejsze i progresywne reagowanie.mocne strony pokaźnie ulepszona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszelkich warunkach, udoskonalone wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

technologia Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu w środku pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:

Hałas powstający przez wiatr (wywołany przez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich szybkości)

Odgłos silnika

Hałas toczenia opony:

Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.

Zwany w dodatku jako „Airpumping" albo „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony w trakcie nabierania wody do bieżnika oraz na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.

Wahania w strukturze opony / karkasu.

Foamin Tire (FIT)

Hałas toczenia opony

Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"

Hałas toczenia opony jest przenoszony z reguły przez:

Fale dźwiękowe przenoszone poprzez powietrze

Wibracje mechaniczne przenoszone przez zawieszenie pojazdu

Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony przez zawieszenie pojazdu.

technologia Foam Tire

Jak działa technologia Foam?"

technika

Po nagrzaniu się opony od we wnętrzu, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Umożliwia to istotną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.

Sposób działania

Eliminacja szczytów rezonansowych

Efekt:

Redukcja poziomu hałasu w środku pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.

atuty:

atrakcyjna cenowo

jednostajne działanie poprzez cały czas używania opony

Pozwala z łatwością uniknąć zgubnego wpływu na: przebieg, opór toczenia, solidność przy uzyskiwaniu wysokich szybkości.

W tym momencie technologia jest dostępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna na dodatek w oponach całorocznych i Runflat.

w sytuacji uszkodzenia, da się ją naprawić

Wpływ opony na odczuwanie hałasu

Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:

za pomocą fal przenoszonych przez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.

za pomocą fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu.

Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu we wnętrzu pojazdu posiadają wibracje.

Są one przenoszone przez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")

zastosowane tutaj metody są prostsze i bardziej skuteczne w zaimplementowaniu ich bezpośrednio w oponie, aniżeli w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu lub karoserii.

Rozwiązanie

W jaki sposób zmniejszyć wibracje opony?

Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga widocznie zredukować hałas toczenia opony.

Redukcja wibracji w najwyższych punktach nawet o 11 dB(A)

umożliwia to zmniejszenie hałasu w środku pojazdu choćby o 3-4 dB(A)

To oznacza,wewnątrz pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.