Dunlop SP Winter Sport 4D 205/60 R16 92 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Dunlop
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 205
  • Wysokość profilu: 60
  • Średnica osadzenia: R16
  • Indeks nośności: 92
  • Indeks prędkości: H
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: E
  • Poziom emisji hałasu: 67 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
Dunlop SP WINTER SPORT 4D atuty:
  • budowa oszczędzająca paliwo
  • znakomite zachowanie na zimowych drogach
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni

genialne prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych

  • nieprzeciętne zachowanie na zimowych drogach.
  • Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
  • budowa oszczędzająca paliwo.

rewelacyjne zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych zapewniająca wyśmienite prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.

Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
unikatowa budowa bieżnika oraz duża liczba chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, polepsza zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika powiększają przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.

Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D zastosowano kierunkowe rowki, które prędkie odprowadzanie wody i zapobiegają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o nad wyraz wysokiej przyczepności zagwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.

kompozycja oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji i wykorzystanym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 podczas jazdy.

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, rozszerzając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to ulepsza kontrolę nad pojazdem i gwarantuje szczególnie dużo informacji o drodze.. Ulepszone czucie drogi, większa stabilność i precyzja jazdy.

Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest szybko odprowadzana spod powierzchni opony, obniżając ryzyko aquaplaningu.zalety Niższe ryzyko aquaplaningu.

RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technologia RunOnFlat opracowana poprzez Dunlop zezwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu albo rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zaimplementowaniu usztywnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać jedynie w samochodach przeznaczonych do jazdy na oponach tego typu i wyposażonych w sprawny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej prędkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy firma nie zaleca innego progresywnania.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zagwarantuje wyjątkowo prawidłową przyczepność stanowczo na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.mocne strony genialne hamowanie i przyspieszanie, szeroka przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technika hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy obszernych szybkościach.zalety świetna stabilność podczas prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Wytwarza on ochronną strefę buforową.atuty chroni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.

System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na dużo klocków, co powiększa siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zagwarantuje idealną przyczepność poprzeczną na śniegu.atuty wspaniałe prowadzenie na zakrętach, choćby na śniegu.

Rowki bieżnika w kształcie litery V. Rowki bieżnika w kształcie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Rezultatem jest poprawa cechy trakcyjnych i przyczepności.. Lepsze prowadzenie na śniegu.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji posiadają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% pokaźniejszy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Obszerniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej danych z nawierzchni i zagwarantuje obszerniejszą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej precyzyjnie.mocne strony Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, nadzwyczajna stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni.

System różnych lamelek. Pogoda zimą może być szczególnie różnorodna. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie wymagania. Różne typy lameli wykorzystywane w oponach Dunlop, dostosowane do różnorodnych typów zimowej nawierzchni, pozwalają efektywnie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.zalety jednolite zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.

Mieszanka z ergonomicznymi polimerami. Polimery praktyczne użyte w mieszance bieżnika ulepszają atrybuty opony w niskich temperaturach, powiększając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.atuty świetna przyczepność w niskich temperaturach.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnorodnych promieni, co gwarantuje obszerniejszą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje nad wyraz równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co umożliwia skrupulatniejsze i progresywne reagowanie.mocne strony pokaźnie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, lepsze wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach i większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

technologia Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu wewnątrz pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:

Hałas powstający poprzez wiatr (wywołany poprzez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich prędkości)

Odgłos silnika

Hałas toczenia opony:

Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.

Zwany również jako „Airpumping" lub „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony podczas nabierania wody do bieżnika i na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.

Wahania w strukturze opony / karkasu.

Foamin Tire (FIT)

Hałas toczenia opony

Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"

Hałas toczenia opony jest przenoszony głównie przez:

Fale dźwiękowe przenoszone przez powietrze

Wibracje mechaniczne przenoszone przez zawieszenie pojazdu

Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony przez zawieszenie pojazdu.

technika Foam Tire

Jak działa technologia Foam?"

technika

Po nagrzaniu się opony od w środku, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Zezwala na to znaczną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.

Sposób działania

Eliminacja szczytów rezonansowych

Efekt:

Redukcja poziomu hałasu wewnątrz pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.

zalety:

ciekawa cenowo

jednostajne działanie poprzez cały czas używania opony

Pozwala prosto uniknąć krzywdzącego wpływu na: przebieg, opór toczenia, solidność przy uzyskiwaniu wysokich szybkości.

W tym momencie technika jest przystępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna jeszcze w oponach całorocznych i Runflat.

w przypadku uszkodzenia, da się ją naprawić

Wpływ opony na odczuwanie hałasu

Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:

za pomocą fal przenoszonych poprzez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.

za pomocą fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone przez konstrukcję pojazdu.

Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu we wnętrzu pojazdu posiadają wibracje.

Są one przenoszone przez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")

zastosowane tutaj metody są prostsze i bardziej wydajne w zaimplementowaniu ich bezpośrednio w oponie, niżeli w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu lub karoserii.

Rozwiązanie

W jaki sposób obniżyć wibracje opony?

Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga znacznie zredukować hałas toczenia opony.

Redukcja wibracji w najwyższych punktach nawet o 11 dB(A)

umożliwia to zmniejszenie hałasu wewnątrz pojazdu nawet o 3-4 dB(A)

To oznacza,wewnątrz pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.