Bridgestone Blizzak LM-25 225/40 R19 93 V

chwilowy brak towaru

  • Producent: Bridgestone
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 225
  • Wysokość profilu: 40
  • Średnica osadzenia: R19
  • Indeks nośności: 93
  • Indeks prędkości: V
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: F
  • Poziom emisji hałasu: 71 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: F
mocne strony:
  • nadzwyczajna trakcja na śniegu
  • wyjątkowo długie przebiegi
  • dokładne sterowanie w zakrętach

Bridgestone Blizzak LM-25 to opony zimowe wyprodukowane na potrzeby północnej, kontynentalnej części Europy posiadają na celu umocnienie pozycji Bridgestone na szczególnie wymagającym rynku europejskim.

LM25 i LM25V to opony zaprojektowane dla pojazdów wysokich osiągów, limuzyn, a także samochodów klasy GT. Te dwa świeże lamelowane modele opon zawdzięczają nadzwyczajnie stabilne osiągi najnowszym osiągnięciom Bridgestone w zakresie technice symulacji komputerowej.

Zbalansowanie parametrów dotyczących trafnej przyczepności i bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu i błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu nieprzeciętnych atrybuty jezdnych na mokrej i suchej nawierzchni jest wyjątkowo nieprzystępnym zadaniem. Kompromis został jednak osiągnięty dzięki zastosowaniu zaawansowanych dynamicznych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni.

efektem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9% powierzchnią niezabudowaną, zapewniającą lepszą przyczepność na lodzie. Soczewkowy kształt klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, ograniczając w ten sposób ryzyko aquaplaningu.

Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu. Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technice symulacji nacisku powiększają twardość klocków o 10% pomimo ich dużego zagęszczenia, co z kolei wpływa na rozszerzenie przyczepności opony.

Taka budowa zagwarantuje pokaźniejszą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, ulepszając w ten sposób przyczepność, a także hamowanie na śniegu i lodzie.

równocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika rozszerza niepodatność opony na nieregularne zużycie. Mieszanka bieżnika nowych opon mieści bezapelacyjnie więcej krzemionki aniżeli mieszanka LM18 i LM22.

Ta sama formuła znajduje użycie w LM25V, wpływając na zbalansowanie osiągów na mokrej, a także suchej nawierzchni oraz ulepszenie żywotności opony. Najpopularniejsze rozmiary nowych opon Blizzak pozostały wprowadzone na polski rynek w lipcu 2004.

Asortyment dostępnych rozmiarów będzie sukcesywnie zwiększany w kolejnych latach.