Bridgestone Blizzak LM-25 215/65 R15 96 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Bridgestone
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 215
  • Wysokość profilu: 65
  • Średnica osadzenia: R15
  • Indeks nośności: 96
  • Indeks prędkości: H
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: F
  • Poziom emisji hałasu: 74 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
zalety:
  • idealna trakcja na śniegu
  • bardzo długie przebiegi
  • skrupulatne sterowanie w zakrętach

Bridgestone Blizzak LM-25 to opony zimowe tworzone na zapotrzebowania północnej, kontynentalnej części Europy mają na celu umocnienie pozycji Bridgestone na nad wyraz wymagającym rynku europejskim.

LM25 i LM25V to opony zaprojektowane dla pojazdów wysokich osiągów, limuzyn, a także samochodów klasy GT. Te dwa nowe lamelowane modele opon zawdzięczają świetnie stabilne osiągi najnowszym osiągnięciom Bridgestone w zakresie technice symulacji komputerowej.

Zbalansowanie parametrów dotyczących adekwatnej przyczepności oraz bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu i błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu genialnych parametry jezdnych na mokrej oraz suchej nawierzchni jest wyjątkowo trudnym zadaniem. Kompromis pozostał jednak osiągnięty dzięki zaimplementowaniu innowacyjnych intensywnych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni.

wynikiem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9% powierzchnią niezabudowaną, gwarantującą ulepszoną przyczepność na lodzie. Soczewkowy kształt klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, obniżając w ten sposób ryzyko aquaplaningu.

Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu. Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technice symulacji nacisku zwiększają twardość klocków o 10% pomimo ich znacznego zagęszczenia, co z kolei wpływa na rozszerzenie przyczepności opony.

Taka kompozycja gwarantuje większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, ulepszając w ten sposób przyczepność i hamowanie na śniegu i lodzie.

równocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika powiększa oporność opony na nieregularne zużycie. Mieszanka bieżnika nowych opon posiada bezdyskusyjnie więcej krzemionki aniżeli mieszanka LM18 i LM22.

Ta sama formuła znajduje zastosowanie w LM25V, wpływając na zbalansowanie osiągów na mokrej oraz suchej nawierzchni oraz ulepszenie żywotności opony. Najpopularniejsze rozmiary nowych opon Blizzak zostały wprowadzone na polski rynek w lipcu 2004.

Asortyment dostępnych rozmiarów będzie sukcesywnie rozszerzany w kolejnych latach.