Uniroyal Rainsport 3 225/45 R17 94 Y

chwilowy brak towaru

  • Producent: Uniroyal
  • Kategoria: Opony letnie
  • Szerokość przekroju: 225
  • Wysokość profilu: 45
  • Średnica osadzenia: R17
  • Indeks prędkości: Y
  • Indeks nośności: 94
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Poziom emisji hałasu: 72 dB
  • Efektywność paliwowa: C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: A
  • Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa

Uniroyal RainSport 3 225/45R17 94Y opona letnia osobowa

zastosowana w niej innowacyjna technika Skóry Rekina (SST) zagwarantuje - dzięki strukturze niewielkich żeber - szybsze odprowadzenie wody, gwarantując perfekcyjną ochronę przed aquaplaningiem.

W adekwatny sposób łączy w sobie atuty asymetrycznego i kierunkowego wzoru bieżnika.

rewelacyjna ochrona przed aquaplaningiem;

  • UFS (Ultimate Flow Structure):
    Zoptymalizowana struktura wzoru bieżnika zapewniająca szybkie odprowadzanie wody.
  • SST (Shark Skin Technology):
    Tłumienie turbulencji wody na powierzchni kanału bieżnika.



Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni:

Klasa hamowania A na mokrej nawierzchni

  • Więcej krawędzi trzymających:Krawędzie trzymające powiększają przyczepność do powierzchni drogi.
  • RTC (Rain Tire Compound):Lepsze przenoszenie wielkich sił w czasie hamowania dzięki udoskonalonemu wypełnianiu przez mieszankę bieżnika porowatej struktury nawierzchni.



nad wyraz dobra przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni podczas pokonywania zakrętów;

  • FCC (Fast Curve Configuration): znaczna sztywność poprzeczna bloków barkowych bieżnika redukuje odkształcenia wpływając na ulepszone przenoszenie sił bocznych.
  • rozciągliwe w kierunku wzdłużnym bloki barkowe:pokaźny odcisk bieżnika dzięki adekwatnemu dostosowaniu bloków barkowych do powierzchni drogi.



Niski poziom hałasu przez cały okres eksploatacji opony;

  • GSC (Gentle Sound Configuration):Zredukowany poziom hałasu w całym zakresie częstotliwości i regularne zużycie.

Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody;

Opracowaliśmy 'asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody', który łączy w sobie mocne strony koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby bieżnika ale nie posiada ich wad.

ETYKIETY UE;

Opony Uniroyal RainSport 3 mają klasę hamowania A na mokrej nawierzchni we wszelkich wymiarach.

Wysoka przyczepność na mokrej nawierzchni ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego prowadzenia pojazdu. Ze względu na tę właściwość opony zostały podzielone na klasy, od A do G (lecz klasy D i G nie są obecnie stosowane). Różnica w drodze hamowania między oponami klasy A i F może wynieść nawet 18 metrów.


RainSport 3 korzystnie zamontowana na samochodzie:

RainSport 3 jest oponą z asymetryczym bieżnikiem ze zoptymalizowanym przepływem wody, a nie oponą kierunkową! Przestrzegaj oznaczeń na ścianie bocznej opony w celu jej poprawnego montażu:


Aquaplaning - znaczny procent pustych przestrzeni;

Odcisk bieżnika jest częścią opony będącą powierzchnią jej styku z nawierzchnią. Wielkość tej powierzchni zmienia się w zależności od szerokości opony. Dla opon UHP kształt odcisku wygląda zwykle tak i jest wielkości rąk:

pokaźny udział pustych przestrzeni w bieżniku ma kluczowe znaczenie dla wysokiej wytrzymałości opony na aquaplaning. Objętość pustych przestrzeni zależy od wielkości kanałów bieżnika.

Funkcja podstawowa:
pokaźniejszy procent pustych przestrzeni w bieżniku pozwala na odprowadzenie obszerniejszej ilości wody, dzięki temu zwiększa się oporność opony na zjawisko aquaplaningu.

Obok wielkiego udziału pustych przestrzeni także sama struktura bieżnika ma wpływ na odporność na aquaplaning. Jej funkcją jest: skrócenie dystansu jaki woda musi pokonaćpokaźniejsza jej liczba mogła być odprowadzona spod czoła bieżnika dla poprawy niepodatności na aquaplaning.


Dłuższe, ustawione pod ostrym kątem do kierunku jazdy kanały bieżnika są bardziej prawidłowe:

Ponieważ odcisk opony UHP jest obszerny i krótki, a kanały bieżnika w oponie RainSport 3 są długie i ustawione pod ostrym kątem do kierunku jazdy, to tylko niewielkie ich odcinki znajdują się w tym samym czasie w obszarze powierzchni styku opony z nawierzchnią.

W związku z tym kierunek kanałów bieżnika nie ma znaczenia, ponieważ działają one mniej więcej tak samo jak charakterystyczne kanały obwodowe.

Wygląd kilku ostatnich generacji 4-rowkowych opon asymetrycznych może sprawić,konsumenci będą sądzić, że częścią bieżnika odpowiedzialną za prowadzenie w RainSport 3 jest ta, która wygląda podobnie jak w typowej oponie asymetrycznej:

Jednak takie myślenie jest błędne. Nowa zoptymalizowana struktura bieżnika zezwala na zastosowanie jeszcze większych makro-bloków, które ulepszają prowadzenie. Zatem zoptymalizowana struktura bieżnika w obszarze przepływu wody ma także wpływ na charakterystykę prowadzenia opony:

Masz jakieś pytania? Zapytaj sprzedawcę Uniroyal o wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat bezpiecznej jazdy na mokrej nawierzchni, a także o nową oponę Uniroyal RainSport 3.