chwilowy brak towaru
DOT(1317)
" Czarny rekin " tak nazwano nowy bieżnik opony Uniroyal RainExpert 3. Wykorzystana w niej nowoczesna technika Skóry Rekina (SST) zagwarantuje - dzięki strukturze niepokaźnych żeber - szybsze odprowadzenie wody, zapewniając genialną ochronę przed aquaplaningiem. W adekwatny sposób łączy w sobie mocne strony asymetrycznego i kierunkowego wzoru bieżnika. Nieprzeciętna ochrona przed aquaplaningiem. Krótka droga hamowania. Szczególnie dobra przyczepność na zakrętach. Niski poziom hałasu przez cały okres eksploatacji opony. "Komfort i bezpieczeństwo w każdym calu"świetna ochrona przed aquaplaningiem i wysoki komfort jazdy.
świetna odporność na aquaplaning.
Nowa opona Uniroyal RainExpert 3 została wyekwipowana w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny rodzaj bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.
Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
zastosowanie licznych krawędzi tnących bieżnika gwarantuje idealna przyczepność.
w wyniku czego skraca się droga hamowania jednocześnie na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Niskie opory toczenia na każdym rodzaju nawierzchni.
Bieżnik opony Uniroyal RainExpert 3 zapewnia optymalne właściwości w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii powodowane tarciem.
efektem są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.
Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody.
Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie mocne strony koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, ale nie ma ich wad!
Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury.
W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy produktywności opony RainExpert 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina.
Funkcjonalność:
Przepływ wody po gładziutkiej powierzchni wywołuje turbulencję. Turbulencja wody za każdym razem rozszerza opory przepływu.
Dzięki zastosowaniu struktury skóry rekina uzyskano przepływ wody prawie bez turbulencji.
użycie:
W oponie RainExpert 3 struktura skóry rekina pozostała wykorzystana w kanałach obwodowych bieżnika:
Korzyści:
W oponie RainExpert 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.
RainExpert 3 zamontowana poprawnie na samochodzie:
Opona RainExpert 3 wyekwipowana jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.
podczas konstrukcji opony na feldze należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony:
Outside ( na zewnątrz kola )
Inside ( do wewnątrz koła )
Aquaplaning - puste przestrzenie
Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny komponent łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany przez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w rozmiarze dłoni.
Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Ilość pustych przestrzeni uzależniona jest wyłącznie od rozmiaru rowków bieżnika.
Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni:
Im obszerniejsza ilość wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest wydajniejsza.
Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma stanowczy wpływ na sprawność ochrony przed aquaplaningiem.
Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym produktywniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.
Dłuższe i bardziej strome rowki są sprawniejsze:
Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 gwarantują odprowadzanie wody do barku jak także do pokaźnego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.
równocześnie kierunek rotacji opony RainExpert 3 nie wpływa na skuteczność aquaplaningu.