Uniroyal Rainexpert 3 185/60 R14 82 H

chwilowy brak towaru

  • Producent: Uniroyal
  • Kategoria: Opony letnie
  • Szerokość przekroju: 185
  • Wysokość profilu: 60
  • Średnica osadzenia: R14
  • Indeks prędkości: H
  • Indeks nośności: 82
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Poziom emisji hałasu: 70 dB
  • Efektywność paliwowa: E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: B
  • Mocne strony: niski poziom hałasu, dobra przyczepność na mokrej nawierzchni
Uniroyal RainExpert 3 185/60R14 82H opona letnia osobowa etykieta; ( E, B, 2)), 70dB) DOT(4815) "Komfort i bezpieczeństwo w każdym calu"

wyśmienita ochrona przed aquaplaningiem i wysoki komfort jazdy.

  • perfekcyjna wytrzymałość na aquaplaning.
  • Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
  • Niskie opory toczenia na każdym typu nawierzchni.

świetna wytrzymałość na aquaplaning.

Nowa opona Uniroyal RainExpert 3 pozostała wyposażona w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny rodzaj bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.

Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.

zastosowanie licznych krawędzi tnących bieżnika zagwarantuje nieprzeciętna przyczepność.
na skutek czego skraca się droga hamowania równocześnie na mokrej, jak i suchej nawierzchni.



Niskie opory toczenia na każdym typu nawierzchni.

Bieżnik opony Uniroyal RainExpert 3 zagwarantuje optymalne parametry w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii powodowane tarciem.
wynikiem są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.


Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody.

Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie atuty koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, lecz nie posiada ich wad!

Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury.

W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy wydajności opony RainExpert 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina.

Funkcjonalność:

Przepływ wody po przygładzonej powierzchni powoduje turbulencję. Turbulencja wody za każdym razem rozszerza opory przepływu.

Dzięki zaimplementowaniu struktury skóry rekina uzyskano przepływ wody prawie bez turbulencji.

wykorzystanie:

W oponie RainExpert 3 struktura skóry rekina pozostała użyta w kanałach obwodowych bieżnika:


Korzyści:

W oponie RainExpert 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.

RainExpert 3 zamontowana poprawnie na samochodzie:

Opona RainExpert 3 zaopatrzona jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.
w trakcie montażu opony należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony:

Aquaplaning - puste przestrzenie

Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny składnik łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany poprzez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w rozmiarze rąk.

Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Liczba pustych przestrzeni uzależniona jest jedynie od rozmiaru rowków bieżnika.

Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni:
Im obszerniejsza liczba wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest skuteczniejsza.

Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma znaczący wpływ na skuteczność ochrony przed aquaplaningiem. Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym produktywniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.

Dłuższe i bardziej strome rowki są wydajniejsze:

Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 gwarantują odprowadzanie wody do barku jak ponadto do wielkiego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.

jednocześnie kierunek rotacji opony RainExpert 3 nie wpływa na wydajność aquaplaningu.