Michelin Pilot Sport Cup 2 305/30 R20 103 Y

cena od 2150,00 PLN

oszczędzasz do 46%

Michelin Pilot Sport Cup 2 305/30 R20 103 Y
Szerokość przekroju: 305 |  Wysokość profilu: 30 |  Średnica osadzenia: R20 |  Indeks prędkości: Y |  Indeks nośności: 103 |  Typ pojazdu: osobowy |  Poziom emisji hałasu: 73 dB |  Efektywność paliwowa: E |  Przyczepność na mokrej nawierzchni: C |  Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni

Oferty

Opis produktu

technika Track Longevity 2.0®



  • Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku

  • Zewnętrzne barki usztywnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej niepodatności na ścieranie

  • Dla większej wytrzymałości i trwałości na torze





technologia dwóch mieszanek Bi-Compound



  • Rozmieszczenie dwóch rozmaitych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika

  • Strona zewnętrzna: elastomer z potężnych łańcuchów molekularnych gwarantujący dużą przyczepność, bardzo w ciasnych zakrętach

  • Strona wewnętrzna: sztywniejszy elastomer zapewniający skrupulatne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy





Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji



  • Bieżnik głębszy o +20%(2)

  • Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i obszerniejsze bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni





dane PRAWNE

(1) w kontraście do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. Na oponach w wymiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.

(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. Generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. Generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy szybkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum technicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.









Opona MICHELIN Pilot Sport CUP 2 jest oponą na tor wyścigowy (typu semi-slick), która spełnia oczekiwania prawne dopuszczające ją do stosowania na drogach publicznych.

Opona pozostała specjalnie zoptymalizowana pod kątem używania na suchym torze. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni toru albo drogi, gdzie występuje ryzyko wystąpienia aquaplaningu, należy stosownie do panujących warunków przystosować fason jazdy poprzez zmniejszenie szybkości i pozostawienie włączonych systemów bezpieczeństwa.



W celu zapewnienia właściwej kierowalności pojazdu na torze i drodze, bardzo zaleca się montaż kompletu 4 opon MICHELIN Pilot Sport Cup.



Zalecenia przed jazdą na torze

o zobacz stan opon, niezwykle pod kątem zużycia i uszkodzeń

o Stopniowo rozgrzej opony do optymalnej temperatury, pokonując kilka okrążeń z umiarkowaną prędkością



Po jeździe na torze i przed powrotem na drogę

• za każdym razem sprawdzaj stan opon,posiadać pewność, że ich stosowanie na drodze jest bezpieczne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym

• Przed regulacją ciśnienia odczekaj do ostygnięcia opon

• dostosuj ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu

• Upewnij się, że układy bezpieczeństwa, wspomagania kierownicy i monitorowania ciśnienia w oponach są włączone



ZALECENIA DOTYCZĄCE CIŚNIENIA W OPONACH



Ciśnienie do jazdy na torze dla większości samochodów*

Zimne opony

• Napompuj opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi do ciśnienia od 1,7 bara (24 psi) do 1,8 bara (26 psi)

• Nie wolno jeździć na oponach z ciśnieniem poniżej 1,5 bara (22 psi)



Gorące opony

• trafne ciśnienie robocze opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi wynosi od 2,3 bara (33 psi) do 2,5 bara (36 psi)

• Nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach z ciśnieniem poniżej 2,0 bara (29 psi)



wykorzystywanie drogowe

• Należy dostosować wartość ciśnienia w zimnych oponach do zaleceń producenta samochodu



* Niniejsze dane odnoszą się do większości samochodów zwykle wykorzystywanych na torach wyścigowych, m.in. Audi R8, BMW M3 E90 / E46 / F80, Porsche GT3 / GT3 RS / 911 Carrera / Boxster / Cayman, Renault Megane RS, Subaru Impreza / WRX / BRZ

w sytuacji innych marek samochodów, w szczególności pojazdów o pokaźniejszej masie, lub w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych informacji prosimy o odwiedzenie strony www.michelin.pl



UWAGA!

• Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą używane poprzez dłuższy czas, należy je zdjąć z pojazdu (wraz z kołem) i na czas przechowania ograniczyć wartość ciśnienia o połowę.

• Opony należy przechowywać w czystym i suchym pomieszczeniu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego, w temperaturze powyżej 0°C (32°F) lub zgodnie z zaleceniami zawartymi w dokumentacji technologicznej opon lub zamieszczonymi na stronie internetowej Michelin.

• Nie wolno używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C (14°F).

• W niskiej temperaturze mieszanka gumy może ulec spękaniu a elementy opon mogą ulec zniszczeniu, co może prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.

• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami albo uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem technologicznym-handlowo Michelin.

• w trakcie intensywnej i długookresowej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu na skutek regularnego najeżdżania opony na krawędzie łączeń poszczególnych odcinków toru.

• w przypadku długofalowego najeżdżania na krawędzie albo przełomy (lub wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu konieczny jest demontaż opon z felgi i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.

• Każdorazowo po zjeździe pojazdu do boksu i przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.



źródło: https://www.michelin.pl