Michelin Pilot Sport Cup 2 305/30 R19 102 Y

cena od 1921,02 PLN

oszczędzasz do 33%

Michelin Pilot Sport Cup 2 305/30 R19 102 Y
Szerokość przekroju: 305 |  Wysokość profilu: 30 |  Średnica osadzenia: R19 |  Indeks prędkości: Y |  Indeks nośności: 102 |  Typ pojazdu: osobowy |  Poziom emisji hałasu: 73 dB |  Efektywność paliwowa: E |  Przyczepność na mokrej nawierzchni: C |  Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni

Oferty

Opis produktu

technika Track Longevity 2.0®



  • Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku

  • Zewnętrzne barki wzmocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej oporności na ścieranie

  • Dla większej wytrzymałości i trwałości na torze





technologia dwóch mieszanek Bi-Compound



  • Rozmieszczenie dwóch zróżnicowanych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika

  • Strona zewnętrzna: elastomer z mocnych łańcuchów molekularnych gwarantujący dużą przyczepność, stanowczo w ciasnych zakrętach

  • Strona wewnętrzna: niesprężystiejszy elastomer gwarantujący precyzyjne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy





Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji



  • Bieżnik głębszy o +20%(2)

  • Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i większe bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni





dane PRAWNE

(1) w kontraście do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. Na oponach w rozmiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.

(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. Generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. Generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy szybkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum technologicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.









Opona MICHELIN Pilot Sport CUP 2 jest oponą na tor wyścigowy (typu semi-slick), która spełnia oczekiwania prawne dopuszczające ją do wykorzystywania na drogach publicznych.

Opona została specjalnie zoptymalizowana pod kątem wykorzystywania na suchym torze. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni toru lub drogi, gdzie występuje ryzyko wystąpienia aquaplaningu, należy adekwatnie do panujących warunków dopasować fason jazdy przez zmniejszenie szybkości i pozostawienie włączonych systemów bezpieczeństwa.



W celu zapewnienia właściwej kierowalności pojazdu na torze i drodze, niezwykle zaleca się montaż kompletu 4 opon MICHELIN Pilot Sport Cup.



Zalecenia przed jazdą na torze

o zobacz stan opon, stanowczo pod kątem zużycia i uszkodzeń

o Stopniowo rozgrzej opony do trafnej temperatury, pokonując kilka okrążeń z umiarkowaną prędkością



Po jeździe na torze i przed powrotem na drogę

• za każdym razem sprawdzaj stan opon,mieć pewność, iż ich użytkowanie na drodze jest bezpieczne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym

• Przed regulacją ciśnienia odczekaj do ostygnięcia opon

• przypasuj ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu

• Upewnij się, że układy bezpieczeństwa, wspomagania kierownicy i monitorowania ciśnienia w oponach są włączone



ZALECENIA DOTYCZĄCE CIŚNIENIA W OPONACH



Ciśnienie do jazdy na torze dla większości samochodów*

Zimne opony

• Napompuj opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi do ciśnienia od 1,7 bara (24 psi) do 1,8 bara (26 psi)

• Nie wolno jeździć na oponach z ciśnieniem poniżej 1,5 bara (22 psi)



Gorące opony

• słuszne ciśnienie robocze opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi wynosi od 2,3 bara (33 psi) do 2,5 bara (36 psi)

• Nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach z ciśnieniem poniżej 2,0 bara (29 psi)



stosowanie drogowe

• Należy przypasować wartość ciśnienia w zimnych oponach do zaleceń producenta samochodu



* Niniejsze informacje odnoszą się do większości samochodów najczęściej wykorzystywanych na torach wyścigowych, m.in. Audi R8, BMW M3 E90 / E46 / F80, Porsche GT3 / GT3 RS / 911 Carrera / Boxster / Cayman, Renault Megane RS, Subaru Impreza / WRX / BRZ

w sytuacji innych marek samochodów, w szczególności pojazdów o większej masie, albo w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych informacji prosimy o odwiedzenie strony www.michelin.pl



UWAGA!

• Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą wykorzystywane przez dłuższy czas, należy je zdjąć z pojazdu (wraz z kołem) i na czas przechowania obniżyć wartość ciśnienia o połowę.

• Opony należy przechowywać w czystym i suchym pomieszczeniu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego, w temperaturze powyżej 0°C (32°F) albo zgodnie z zaleceniami zawartymi w dokumentacji technologicznej opon albo zamieszczonymi na stronie internetowej Michelin.

• Nie wolno używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C (14°F).

• W niskiej temperaturze mieszanka gumy może ulec spękaniu a elementy opon mogą ulec zniszczeniu, co może prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.

• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem technicznym-handlowo Michelin.

• podczas intensywnej i długookresowej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu na skutek regularnego najeżdżania opony na krawędzie łączeń poszczególnych odcinków toru.

• w przypadku długofalowego najeżdżania na krawędzie albo przełomy (albo wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu niezbędny jest demontaż opon z felgi i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.

• Każdorazowo po zjeździe pojazdu do boksu i przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.



źródło: https://www.michelin.pl