chwilowy brak towaru
W 1992 r. Michelin wprowadził na rynek pierwszą generację „zielonych” opon, których niższe opory toczenia pozwalały na zmniejszenie zużycia paliwa przez pojazd. Innowacja była możliwa dzięki częściowemu zastąpieniu sadzy krzemionką.
W nowej generacji MICHELIN Energy Saver sadza pozostała prawie całkowcie wyeliminowana i zastapiona krzemionką nowej generacji.
Mieszanka Durable Security Compound, będąca nowym komponentem bieżnika, nie zawiera olejów wysokoaromatycznych (zgodnie z dyrektywą UE obowiązującą od 1 stycznia 2010 r.). Mieszanka udoskonala hamowanie na mokrej nawierzchni zarówno opon nowych, jak i będących w eksploatacji.
Aby zagwarantować produktywne hamowanie, mieszanka Durable Security Compound stabilizuje sztywność bieżnika przez cały okres eksploatacji opony (patent Michelin).
unikatowy cykl Michelin pozwala na połączenie wszelkich części w bieżniku, znakomitą kontrolę nad jednorodnością mieszanki i reakcji na poziomie cząsteczek pomiędzy przeróżnymi składnikami bieżnika.
Zachowanie gumy bieżnika jest w istocie bardzo potężnie uzależnione od jakości połączeń międzycząsteczkowych 14 części mieszanki gumy (m.in. Elastomerów, siarki, antyoksydantów czy krzemionki).
Efekt działania 100% krzemionki i DSC jest silniejszy niżeli podobny proces innych producentów opon.