Continental ContiEcoContact 5 215/55 R17 94 V

cena od 354,67 PLN

oszczędzasz do 47%

Continental ContiEcoContact 5 215/55 R17 94 V
Szerokość przekroju: 215 |  Wysokość profilu: 55 |  Średnica osadzenia: R17 |  Indeks nośności: 94 |  Indeks prędkości: V |  Typ pojazdu: osobowy |  Poziom emisji hałasu: 72 dB |  Efektywność paliwowa: B |  Przyczepność na mokrej nawierzchni: B |  Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa

Oferty

Opis produktu

Bezpieczna i przyjazna dla środowiska: ContiEcoContact 5

Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 eliminuje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich składników składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest efektem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt pomiędzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zastosowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika udoskonala charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści sprawia, że nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.

szczegóły techniczne

Bezpieczna i przychylna dla środowiska.

Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu najnowocześniejszych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom stanowczo niski opór toczenia, a także bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia pozostał obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest realny - pod warunkiem, że wszystkie części opony są skrupulatnie dobrane do wyznaczonego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność ascetycznców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co głównie negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla marki Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego również w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model pionierskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Ogranicza on wewnętrzny ruch chemicznych części mieszanki a przez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się znacznie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem naturalnej opony.

stosowne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. W trakcie kontaktu z nawierzchnią drogi błyskawicznie usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

Mniejsza utrata energii przy dobrej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - mający pokaźne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie pozostał obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki tworzony z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zniżającego deformację w obrębie stopki.

Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości wykorzystanego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Efektem tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne elementy genialnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej sprężysta w części ściany bocznej, nie trwoniąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.

zalety

  • Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
  • Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
  • adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

wytworzona do samochodów klasy średniej i kompaktowych. nadzwyczajna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Producent Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o słusznych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają obniżyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony wykorzystane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.