Continental ContiEcoContact 5 205/60 R16 92 H

cena od 515,40 PLN

oszczędzasz do 15%

Continental ContiEcoContact 5 205/60 R16 92 H
Szerokość przekroju: 205 |  Wysokość profilu: 60 |  Średnica osadzenia: R16 |  Indeks prędkości: H |  Indeks nośności: 92 |  Typ pojazdu: osobowy |  Poziom emisji hałasu: 71 dB |  Efektywność paliwowa: B |  Przyczepność na mokrej nawierzchni: B |  Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa

Oferty

Opis produktu

Bezpieczna i przyjazna dla środowiska: ContiEcoContact 5

Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 usuwa tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich komponentów składowych opony. Pionierski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest rezultatem odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Wykorzystana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony rozszerza osiągane przebiegi, a wzór bieżnika polepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści powoduje, iż nowa opona Continental odznacza się udoskonalonymi osiągami i bardziej stabilną charakterystyką prowadzenia.

detaly technologiczne

Bezpieczna i przychylna dla środowiska.

Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu prekursorskich rozwiązań konstrukcyjnych powoduje, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom niezwykle niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest realny - pod warunkiem, iż wszystkie części opony są precyzyjnie dopasowane do wyodrębnionego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność ascetycznców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co przede wszystkim negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla marki Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego także w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zmniejsza opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model prekursorskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zmniejsza on wewnętrzny ruch chemicznych części mieszanki a poprzez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się pokaźnie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem organicznej opony.

adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. W trakcie kontaktu z nawierzchnią drogi momentalnie usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

Mniejsza utrata energii przy prawidłowej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - posiadający pokaźne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki produkowany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i ograniczającego deformację w obrębie stopki.

Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości wykorzystanego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Wynikiem tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne komponenty perfekcyjnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej rozciągliwa w części ściany bocznej, nie marnotrawiąc przy tym prawidłowej charakterystyki prowadzenia.

mocne strony

  • Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
  • Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
  • optymalne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

tworzona do samochodów klasy średniej i kompaktowych. rewelacyjna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Marka Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o trafnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają obniżyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.