Continental ContiEcoContact 5 195/65 R15 95 H

cena od 491,81 PLN

Continental ContiEcoContact 5 195/65 R15 95 H
Szerokość przekroju: 195 |  Wysokość profilu: 65 |  Średnica osadzenia: R15 |  Indeks prędkości: H |  Indeks nośności: 95 |  Typ pojazdu: osobowy |  Poziom emisji hałasu: 72 dB |  Efektywność paliwowa: B |  Przyczepność na mokrej nawierzchni: B |  Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa

Oferty

Opis produktu

Bezpieczna i przychylna dla środowiska: ContiEcoContact 5

Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 usuwa tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich części składowych opony. Pionierski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest efektem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zastosowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony powiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika poprawia charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści sprawia, iż nowa opona Continental odznacza się udoskonalonymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.

detaly technologiczne

Bezpieczna i przychylna dla środowiska.

Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu prekursorskich rozwiązań konstrukcyjnych powoduje, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom stanowczo niski opór toczenia i bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest realny - pod warunkiem, iż wszystkie komponenty opony są starannie dopasowane do wyszczególnionego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność ascetycznców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z reguły negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla marki Continental byli zdeterminowani by rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zmniejsza opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model najnowocześniejszych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Obniża on wewnętrzny ruch chemicznych elementów mieszanki a poprzez to rozszerza przyczepność na mokrych drogach. Dzięki temu udało się znacznie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.

stosowne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi ekspresowo usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

Mniejsza utrata energii przy prawidłowej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, by poziom bezpieczeństwa - mający istotne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wyprodukowany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i ograniczającego deformację w obrębie stopki.

Z kolei nową mieszankę użyto w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości zastosowanego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Konsekwencją tych działań jest powstanie pionierskiej konstrukcji, w której poszczególne części nadzwyczajnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej sprężysta w części ściany bocznej, nie trwoniąc przy tym prawidłowej charakterystyki prowadzenia.

zalety

  • Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
  • Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
  • adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

wykonana do samochodów klasy średniej i kompaktowych. idealna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Firma Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony wykorzystane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.