MECHANICZNY napinacz paska rozrządu silnika NOWEGO rodzaju (BEZ PODSTAWY NAPINACZA ALU) do samochoduChrysler PT Cruiser 2,0 16V DOHC 2002-2007cena za 1 sztRygorystycznie należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących zamiany osprzętu, z którym ma do czynienia pasek, choćby jeśli nie wykazuje on oznak zużycia. Chodzi o rolki prowadzące, rolkę napinacza, tłumik drgań, a także pompę wody. To ważne, bowiem awarie tych części prowadzą przede wszystkim do zerwania paska.Zerwanie paska rozrządu podczas jazdy może spowodować w silniku tak obszerne spustoszenia, że naprawa w wielu przypadkach okazuje się nieopłacalna. Pasek zębaty rozrządu odpowiedzialny jest za przekazywanie napędu z koła pasowego wału napędowego na wałki rozrządu, które wprawiają w ruch popychacze i zawory. Niestety, w sytuacji silników 2,4 16V DOHC praca zaworów i tłoków w warunkach braku synchronizacji wynikających z zerwania paska rozrządu prowadzi do ich zderzenia. Zazwyczaj kończy się to bardzo drogim remontem.w sytuacji silników o tzw. Kolizyjnej konstrukcji mechanizmu rozrządu możemy być niemal pewni,w rezultacie nastąpi „spotkanie" tłoków z zaworami, co spowoduje konieczność przeznaczenia kilku tysięcy złotych na naprawę. Z tego właśnie powodu po zakupie stosowanego samochodu w pierwszej kolejności należy dokonać wymiany paska rozrządu wraz z koniecznym osprzętem wyróznionym przez producenta. W tej kwestii lepiej z dużą nieufnością podchodzić do zapewnień poprzedniego właściciela o niedawnej zamianie paska.stanowczo groźne (choć często lekceważone) są dla trwałości paska wycieki oleju. W razie ich stwierdzenia trzeba niezwłocznie pousuwać nieszczelności i wymienić pasek na nowy. Materiały, z jakich został stworzony, pod wpływem oleju tracą bowiem swe cechy. Pamiętajmy, że oczyszczenie nic nie pomoże! Bezwzględnie należy założyć nowy element, zresztą raz zdjętego paska nie wolno nigdy montować ponownie!...