Napinacz paska rozrządu Chrysler PT Cruiser 2,0 2002-

chwilowy brak towaru

  • Producent: Japanparts
  • Kategoria: Napinacze paska rozrządu
MECHANICZNY napinacz paska rozrządu silnika NOWEGO rodzaju (BEZ PODSTAWY NAPINACZA ALU) do samochoduChrysler PT Cruiser 2,0 16V DOHC 2002-2007cena za 1 sztRygorystycznie należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących zamiany osprzętu, z którym ma do czynienia pasek, choćby jeśli nie wykazuje on oznak zużycia. Chodzi o rolki prowadzące, rolkę napinacza, tłumik drgań, a także pompę wody. To ważne, bowiem awarie tych części prowadzą przede wszystkim do zerwania paska.Ze­rwa­nie paska roz­rzą­du pod­czas jazdy może spo­wo­do­wać w sil­ni­ku tak obszerne spu­sto­sze­nia, że na­pra­wa w wielu przy­pad­kach oka­zu­je się nie­opła­cal­na. Pasek zę­ba­ty roz­rzą­du od­po­wie­dzial­ny jest za prze­ka­zy­wa­nie na­pę­du z koła pa­so­we­go wału na­pę­do­we­go na wałki roz­rzą­du, które wpra­wia­ją w ruch po­py­cha­cze i za­wo­ry. Nie­ste­ty, w sytuacji sil­ni­ków 2,4 16V DOHC praca za­wo­rów i tło­ków w wa­run­kach braku syn­chro­ni­za­cji wy­ni­ka­ją­cych z ze­rwa­nia paska roz­rzą­du pro­wa­dzi do ich zde­rze­nia. Za­zwy­czaj koń­czy się to bar­dzo dro­gim re­mon­tem.w sytuacji silników o tzw. Kolizyjnej konstrukcji mechanizmu rozrządu możemy być niemal pewni,w rezultacie nastąpi „spotkanie" tłoków z zaworami, co spowoduje konieczność przeznaczenia kilku tysięcy złotych na naprawę. Z tego właśnie powodu po zakupie stosowanego samochodu w pierwszej kolejności należy dokonać wymiany paska rozrządu wraz z koniecznym osprzętem wyróznionym przez producenta. W tej kwestii lepiej z dużą nieufnością podchodzić do zapewnień poprzedniego właściciela o niedawnej zamianie paska.stanowczo groźne (choć często lekceważone) są dla trwałości paska wycieki oleju. W razie ich stwierdzenia trzeba niezwłocznie pousuwać nieszczelności i wymienić pasek na nowy. Materiały, z jakich został stworzony, pod wpływem oleju tracą bowiem swe cechy. Pamiętajmy, że oczyszczenie nic nie pomoże! Bezwzględnie należy założyć nowy element, zresztą raz zdjętego paska nie wolno nigdy montować ponownie!...