Klocki hamulcowe tylne Chrysler New Yorker RH

chwilowy brak towaru

  • Producent: RoadHouse
  • Kategoria: Klocki hamulcowe
  • Marka pojazdu: Chrysler
  • Miejsce montażu: tył

Kpl. Tylnych klocków hamulcowych firmy Road-House do samochoduChrysler New Yorker 1995-1996cena za kplPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom składników hamulcowych w kwestii tworzyw ściernych, ekologii, efektywności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania.

Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dopasowania technologii do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do kanonów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division.

Właściwie RH powstało w 2000 r. Na zapotrzebowania nowej technice, nieporównanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak wyjątkowo RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- przystępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp.

Ich miejsce zajęły części organiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu, a także wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Zastosowanie tak niepowtarzalnych tworzyw wymusiło zastosowanie nowej technice formowania i obróbki okładzin.

dzięki temu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych przeznaczonych do mocnego samochodu, a jednocześnie zgodnych z wymogimi OE. Ten typ mieszanek nosi nazwę technologiczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je jedynie kilku producentów.

Okładziny te można rozpoznać po widocznych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy mają całkowitą gwarancję korzystania z oryginalnego produktu.

Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe komponenty klocka hamulcowego posiadają obfite znaczenie. Dokładnie wycięta płyta mocująca daje precyzyjność wymiarów i w całości płaską powierzchnię.

RH wspaniale poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć między płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Żeby temu zapobiec należy zapewnić odpowiednie spoiwo na ich styku.

RH wypracowało spoiwa, które rozszerzają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny element to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje komponentów zawieszenia przenoszonych na klocek.

Końcowym etapem produkcji jest obróbka cieplna tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,cykl ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technologicznym co powoduje likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ w trakcie hamowania ( tzw.

fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten cykl powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, ale na „ wskroś”, co gwarantuje wydajność hamowania w całym okresie stosowania klocka.

obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten cykl odróbki cieplnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony.

Jest to najnowsza technologia w tej dziedzinie zapewniająca jeszcze lepsze cechy techniczne. Jednak każda firma posiadająca aspirację do bycia liderem w swym segmencie musi posiadać maksymalnie szeroką ofertę.

w przypadku RH to dodatkowo szczęki hamulcowe oraz zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w zestawie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe oraz rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone przez mechaników.

W 100% prawidłową naprawę, a równocześnie pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście producenta ukierunkowane na jakość.

Dynamiczne procesy zachodzące w trakcie hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 poziomów C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie kryteria tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane gwarantujące wysokie cechy pracy jak wytrzymałość na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie.

równocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności, a także zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie dokładna obróbka mechaniczna gwarantuje pożąinformacje wymiary i parametry.

W końcowym etapie tarcze poddawane są szczegółowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego wykorzystania hamulców.

Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% szybkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na odporność, wykonując kolejnych 50 hamowań przy szybkości początkowej 100 km/h.

Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Mają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE.

Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak handlowy odlewu i wariant atestu. Dopiero tak stworzona i oznakowana tarcza daje gwarancję bezawaryjnego wykorzystywania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy składnik uzupełniający ofertę RH w postaci detektorów klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych.

elementy hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE.

Rozrost rynku i rozpowszechnianie różnych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem.

Przepisy te określają jakość artykułów hamujących, zwłaszcza produktywność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych,, a także tak niewiele znaczących rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka.

dokument jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą zawierać się badane części.

Stąd również dwa produkty spełniające w/w normy będą miały różną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała firma ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane podczas testów stawiają ją na równi z produktami OE.

A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza renomowanymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia z reguły chińskiego.

Klocki takie głównie nie noszą żadnych znaków certyfikacji lub posiadają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Prosto takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na zróżnicowanych klockach.

Jest to niedopuszczalne, gdyż numer certyfikatu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Zwykle jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia.

Jest to błahostka, ale ściśle określona poprzez przepisy. ...