Klocki hamulcowe tylne chrysler concorde rh marki Roadhouse

chwilowy brak towaru

  • Producent: RoadHouse
  • Kategoria: Klocki hamulcowe
  • Marka pojazdu: Chrysler
  • Miejsce montażu: tył

Kpl. Tylnych klocków hamulcowych do samochoduChrysler Concorde 1995-2004 wartość ZA KPLPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom części hamulcowych w kwestii materiałów ściernych, ekologii, skuteczności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania.

Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dopasowania technologii do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division.

Właściwie RH powstało w 2000 r. Na potrzeby nowej technice, niesłychanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak nad wyraz RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- dostępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp.

Ich miejsce zajęły komponenty organiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu i wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Zastosowanie tak specyficznych tworzyw wymusiło zastosowanie nowej technice formowania i obróbki okładzin.

dzięki czemu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych asygnowanych do mocnego samochodu, a jednocześnie zgodnych z wymaganiami OE. Ten rodzaj mieszanek nosi nazwę technologiczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je wyłącznie kilku producentów.

Okładziny te można rozpoznać po istotnych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy mają całkowitą gwarancję korzystania z oryginalnego produktu.

Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe komponenty klocka hamulcowego mają szerokie znaczenie. Dokładnie wycięta płyta mocująca daje precyzyjność rozmiarów, a także w pełni płaską powierzchnię.

RH perfekcyjnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć pomiędzy płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Żeby temu zapobiec należy zapewnić trafne spoiwo na ich styku.

RH wypracowało spoiwa, które powiększają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny składnik to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje komponentów zawieszenia przenoszonych na klocek.

Końcowym etapem produkcji jest obróbka grzewcza tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,cykl ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technicznym co sprawia likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ w trakcie hamowania ( tzw.

fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten proces powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, lecz na „ wskroś”, co gwarantuje produktywność hamowania w całym okresie użytkowania klocka.

aktualnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten proces odróbki grzewczej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony.

Jest to najnowsza technika w tej dziedzinie zapewniająca jeszcze lepsze właściwości techniczne. Jednak każda producent posiadająca aspirację do bycia liderem w swoim segmencie musi posiadać maksymalnie szeroką ofertę.

w sytuacji RH to również szczęki hamulcowe i zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w pakiecie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe i rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone poprzez mechaników.

W 100% dobrą naprawę, a równocześnie pozwalają zaoszczędzić sporo czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście firmy ukierunkowane na jakość.

Dynamiczne procesy zachodzące w trakcie hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 stopni C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie wymogi tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane zapewniające wysokie cechy pracy jak wytrzymałość na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie.

równocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności i zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie staranna obróbka mechaniczna zagwarantuje pożąinformacje wymiary i właściwości.

W końcowym etapie tarcze poddawane są szczegółowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego użycia hamulców.

Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% szybkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na solidność, wykonując kolejnych 50 hamowań przy szybkości początkowej 100 km/h.

Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Posiadają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE.

Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak towarowy odlewu i rodzaj certyfikatu. Dopiero tak wytworzona i oznakowana tarcza daje gwarancję bezusterkowego stosowania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy element uzupełniający ofertę RH w postaci sensorów klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych.

części hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE.

Rozrost rynku i rozpowszechnianie zróżnicowanych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem.

Przepisy te określają jakość artykułów hamujących, zwłaszcza sprawność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych,, a także tak nieznacznych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka.

dokument jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą posiadać się badane części.

Stąd również dwa produkty spełniające w/w normy będą miały różną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała producent ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane w trakcie testów stawiają ją na równi z produktami OE.

A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza cenionymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia głównie chińskiego.

Klocki takie najczęściej nie noszą żadnych znaków certyfikacji albo mają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Z łatwością takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na różnorodnych klockach.

Jest to niedopuszczalne, gdyż numer dokumentu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Głównie jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia.

Jest to błahostka, lecz ściśle określona poprzez przepisy. ...