KLOCKI HAM MINTEX MDB3157 VW TOUAREG 3.0TDI V6 245KM 11-, 4.2FSI V8 360KM 11- (4019722401992)

chwilowy brak towaru

  • Producent: MINTEX
  • Kategoria: Klocki hamulcowe
  • Miejsce montażu: przód
parametry
  • Szerokość [mm]: 209,5
  • Wysokość [mm]: 94,3
  • Grubość [mm]: 17,1
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia
  • Numer WVA: 25007
  • System hamulcowy: Brembo
  • Długość opakowania [cm]: 20,9
  • Szerokość opakowania [cm]: 13,4
  • Wysokość opakowania [cm]: 8,8
  • technologiczny numer informacyjny: 25007 171 0 4
OpisKlocki hamulcowe samochody osobowe

Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych składników układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają obniżyć prędkość samochodu albo w całości go zatrzymać. Na trwałość klocków ma wpływ dużo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie standardowego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na proces docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej produktywności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z dużym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych szybkościach, a także jazdy w głównej mierze sportowej.

O marce KLOCKI HAMULCOWE TEXTAR

Niemiecka firma TEXTAR specjalizuje się w wytwarzaniu najwyższej jakości komponentów układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyekwipowanych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki oraz bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak lubiane producenta jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują produkowane poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zaimplementowana najnowocześniejsza technika cierna i jedyna w swoim typu mieszanka tworzyw ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i nadzwyczajnie lśniące przez nad wyraz długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i minimalne odgłosy. A co za tym idzie – większą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest szczególnie krótki. Wszystkimi zaletami można się radować praktycznie od razu po zamontowaniu. Firma jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i lubiane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców, a także fachowe smary.