Ate Klocki ham 13.0460-7271.2 mercedes w164 ml500 4-matic 07-, gl450 06-

chwilowy brak towaru

  • Producent: ATE
  • Kategoria: Klocki hamulcowe
  • Marka pojazdu: Mercedes
  • Miejsce montażu: przód
parametry
  • Szerokość 1 [mm]: 193,1
  • Wysokość 1 [mm]: 80,4
  • Grubość 1 [mm]: 21,0
  • Szerokość 2 [mm]: 193,0
  • Wysokość 2 [mm]: 80,4
  • Grubość 2 [mm]: 20,3
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia, bez styku zużycia
  • System hamulcowy: ATE
  • Oznaczenie kontrolne: E1 90R-011240/1539
  • przystępne MAPP-Code:
OpisKlocki hamulcowe samochody osobowe

Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają obniżyć szybkość samochodu albo w pełni go zatrzymać. Na solidność klocków ma wpływ dużo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), i miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie specyficznego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej efektywności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z obszernym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy większych prędkościach i jazdy typowo sportowej.

O marce ATE

ATE to ponad 100 lat doświadczenia: producent ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Producent ATE została założona przez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego montażu wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych poprzez niego zakładów produkcyjnych generujeł pierścienie tłokowe i układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.