Ate Klocki ham 13.0460-5610.2 mazda 6 1.8mzr 120km, 2.0mzr 07-

chwilowy brak towaru

  • Producent: ATE
  • Kategoria: Klocki hamulcowe
atrybuty
  • Szerokość [mm]: 136,6
  • Wysokość [mm]: 58,8
  • Grubość [mm]: 17,4
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Oznaczenie kontrolne: E1 90R-011134/1237
  • przystępne MAPP-Code:
OpisKlocki hamulcowe samochody osobowe

Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych części układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zniżyć szybkość samochodu albo w pełni go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ sporo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie), i miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się podmianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie typowego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej produktywności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z znacznym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy większych szybkościach i jazdy w głównej mierze sportowej.

O marce ATE

ATE to ponad 100 lat doświadczenia: producent ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Marka ATE została założona poprzez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego konstrukcji wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych poprzez niego zakładów produkcyjnych kreujeł pierścienie tłokowe oraz układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.