Ford Tourneo Connect / Grand Tourneo Connect Kombi Przod Pr (4025258762926)

chwilowy brak towaru

  • Producent: BILSTEIN
  • Kategoria: Amortyzatory
  • Marka pojazdu: Ford
właściwości
  • Strona zabudowy: os przednia, z prawej
  • typ amortyzatorów: Ciśnienie gazu
  • wariant amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
  • parzyste numery artykułów: 22-242938
OpisAmortyzatory samochody osobowe

Amortyzator to kluczowy komponent konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Przez stosowne tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach aby uzyskać osiągalnie jak najlepszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. By temu sprostać, inżynierowie dużo lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają udoskonalony komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, aby poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. Sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które zapewniają mniejsze przechyły karoserii, ale przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy rodzaj opisywanego elementu, czyli wariant cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory oraz zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania pomiędzy nimi, i to one decydują o prędkości pracy tłoka. Adekwatnie dopasowany zawór zapewnia zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak gromadzi w sobie gaz, a staranniej azot, a także olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w momencie wielkiego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to ulepszoną trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i oferuje możliwość działania innowacyjnego. Niestety jego regeneracja nie jest realna. Warto wiedzieć, iż amortyzatory posiadają także znaczny wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W momencie kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego skutkiem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie stosownej pomocy w momencie poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort, a także bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony artykuł, nawet jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w różnorodnych przedziałach cenowych. Odnajdziecie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.

O marce Bilstein

wymagania stawiane poprzez Klientów z branży motoryzacyjnej i tuningowej, jak dodatkowo aktywne uczestnictwo w sportach motorowych stanowią po dzień dzisiejszy motywację dla firmy BILSTEIN, żeby dalej badać i wprowadzać kolejne innowacje. Wszystkie modele Mercedes AMG startujące w linii DTM i ponad połowa wszystkich zespołów startujących w wyścigu 24-godzinnym na torze Nürburgring wyekwipowana są w zawieszenie BILSTEIN. Hightech w technologii zawieszeń, komfort prowadzenia oraz bezpieczeństwo stanowią od kilkudziesięcioleci synonim producenta BILSTEIN. By ten stan potwierdzać w dodatku w kolejnych latach producent BILSTEIN od 1988 roku stanowi część koncernu, a od 2005 roku jest 100% spółką-córką grupy ThyssenKrupp Technologies AG. Partnerska współpraca w ramach koncernu zezwala na nam dodatkowo w przyszłości zniewalać innowacjami w konwencjonalnym stylu BILSTEIN.